Nově utíkají diváci i poté, co už měsíc natahuje hlavní zprávy

Aktuálně.cz Aktuálně.cz
6. 8. 2012 12:46
Foto: Tomáš Kunc

Média - Ředitel televize Nova Jan Andruško si při nedávném představování podzimního programového schématu pochvaloval, jak úspěšné jsou prodloužené Televizní noviny, které od 25. června končí až ve čtvrt na devět.

Jenže čísla o sledovanosti, jak je zaznamenává společnost ATO – Mediaresearch, hovoří o něčem zcela opačném. Na hlavní zpravodajský pořad TV Nova se dívá čím dál méně lidí.

Oproti červnu, kdy největší komerční stanice prodloužené Televizní noviny spouštěla, přišla televize o 137 tisíc diváků.

Zatímco v červnu se na zprávy dívalo 1,51 milionu lidí, v červenci to bylo zhruba 1,37 milionu. Před rokem v červenci 2011 Televizní noviny sledovalo dokonce více než 1,69 milionu diváků.

Na novácké zprávy se kvůli tomuto propadu dívá méně než polovina lidí, kteří právě sledují televizi. Zatímco před rokem byl tento podíl bezmála 60 procent, letos v červnu takzvaný share poprvé po letech klesl těsně pod 50 procent. A v červenci už byl divácký podíl ještě nižší: 47,6 procenta.

TV Nova oznámila, že i na podzim bude Televizní noviny vysílat v prodlouženém čase. A její ředitel Adruško to zdůvodnil tím, jak jsou zprávy úspěšné.

"Jsme spokojeni s tím, jakých výsledků Televizní noviny v tomto prodlouženém hávu dosahují, takže budeme pokračovat dál," citoval Andruška server Mediář.cz

Oproti loňsku naopak posílily v diváckém zájmu zprávy na Primě i v České televizi. Dvojce na trhu Primě family vzrostla sledovanost večerních zpráv z 802 tisíc v loňském červenci na 836 tisíc, čímž zvýšila divácký podíl z 32,7 na 35,4 procenta.

Na Události ČT se před rokem dívalo 596 tisíc lidí a letos v červenci 683 tisíc. Tím veřejnoprávní televizi stoupl share z 23,5 na 26,8 procenta.

Insider připomíná, že 1. dubna, kdy Česká televize poprvé vysílala hlavní zpravodajskou relaci Události v novém kabátě, se na zprávy díval více než milion diváků.

 

Právě se děje

Další zprávy