reklama
 
 

Kvůli novým stavebním předpisům se do Hudečka pustilo i ministerstvo

7. 10. 2014 21:40
Foto: Tomáš Kunc
Ministerstvu vadí hlavně to, že stavební předpisy omezující velké reklamní plochy, které pražští radní schválili v polovině července, neprošly kolečkem u Evropské komise.

Za kulisy událostí - Pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) má ve své „billboardové válce“ dalšího protivníka. Vedle části pražských zastupitelů, starostů městských částí a reklamních agentur má proti jeho novým stavebním předpisům výhrady i ministerstvo pro místní rozvoj.

Ministerstvu vadí hlavně to, že stavební předpisy omezující velké reklamní plochy, které pražští radní schválili v polovině července, neprošly kolečkem u Evropské komise. „Vyzýváme hlavní město ke zjednání nápravy. Pokud ji nezjedná, budeme muset pozastavit účinnost nových stavebních předpisů,“ řekla v úterý HN první náměstkyně ministerstva pro místní rozvoj (MMR) Klára Dostálová.

Podle magistrátu však MMR účinnost předpisů pozastavit nemůže. Ředitel Hudečkovy kanceláře Ondřej Boháč se v tomto bodu odvolává na právní posudky, které si magistrát nechával zpracovat.

Chaos v době volební

Praha má na nápravu podle správního řádu lhůtu 60 dní. Akceschopnost magistrátu však bude v následujících dnech nutně oslabená – tento víkend proběhnou volby do zastupitelstva magistrátu, které mohou politickou mapu v Praze zcela překreslit.

Z reakcí primátorova okolí je zřejmé, že se Hudeček s výhradami ke svému tvrdě hájenému materiálu nechce jen tak smířit. „Nám to zatím neoznámili, neznáme přesné důvody, co chce MMR napravit. Ale je zvláštní, že pokud mají problém, tak se nevyjádřili na jednom ze šesti společných jednání,“ uvedl včera odpoledne Boháč.

MMR posílalo na magistrát 87 připomínek už v době připomínkového řízení. Na většině z nich se dokázal resort s Prahou shodnout. Poslední čtyři sporné body vnímá Hudeček jako zástupný problém a minulý týden je nepřímo označil za výsledek nátlaku „billboardové lobby“.

Magistrát se již dříve vyjádřil i k možné námitce, která se týká schvalování předpisů Evropskou komisí. Podle garanta nových předpisů architekta Pavla Hniličky posílalo stavební předpisy k notifikaci EU jen jediné evropské město – Madrid. „Žádné jiné město to neudělalo. Navíc podle právníků se notifikace EU vztahuje jen na služby, nikoli technické normy,“ řekl Hnilička. Boháč zároveň dodal, že pokud bude Evropská komise od magistrátu požadovat zaslání předpisů, nemá primátor problém jí vyhovět.

Včera odpoledne ale Hudeček obvinil resort řízený hnutím ANO, že svou námitkou vstoupil do předvolební kampaně.

Primátor vs. reklamky

Pražští radní schválili nové předpisy letos v červenci. Primátor Hudeček je označil za „revoluční počin“, který hlavní město výrazně změní.

Nejviditelnějšími odpůrci pražských předpisů jsou reklamní společnosti. Nové nařízení totiž zakazuje v hlavním městě stavby pro reklamu větší než šest metrů čtverečních. V Praze by tak neměly přibývat žádné další billboardy. Během několika let by měly zmizet i ty, které jsou v Praze jen dočasně.

Největší reklamní agentura BigBoard se před měsícem pustila s Hudečkem do tvrdé bitvy, například přelepovala plochy s primátorovým obličejem. Jak už konstatoval soud, protiprávně.

Jakub Kalenský, Eliška Nová

autor: Aktuálně.cz | 7. 10. 2014 21:40

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama