Poslední výkřik
Režie: Tomáš Kučera
Obsazení: Iveta Bartošová, Irena Máchová, Dana Morávková, Miloslav Mejzlík, Petra Horváthová ad.
Co říká distributor: V malém městečku Petrovice řádí sériový vrah a zabíjí studenty tamní střední školy. Policie pátrá po pachateli, ale nemůže najít žádnou stopu. Vše nasvědčuje tomu, že maskovaný zabiják má spadeno na Karin Tomečkovou, jejíž rodiče byli před 8 měsíci brutálně zavražděni. Vražd začíná přibývat, stejně jako podezřelých. Policie se snaží vraha dopadnout, ale aby už nebylo pozdě. Vrah může být kdekoliv.
Verdikt: Nejít
Žijeme v krásném světě plném neomezených možností, když se i neumětelské filmové pokusy, jako je Poslední výkřik, mohou hrát v regulérní distribuci. Stačí mít pár set tisíc korun na postprodukci v profesionálním studiu, založit si společnost, která bude vyjednávat s kiny, a váš na koleně točený filmeček, který jste dělali o víkendech s kamarády, se může promítat v nejbližším multiplexu.
Co k tomu říct? Obraz je často neostrý a jeho rozlišení je nedostatečné, takže na velkém plátně je nepříjemně zrnitý. Jediné, co snese jakás takás měřítka, je zvuk a postsynchrony ulítávají méně často než v jiných debutech. Všechny ostatní složky filmu jsou amatérské.
Abyste pochopili, stačí zmínit jediný detail z vyvrcholení děje, v němž tajemný muž v rybářské pláštěnce a s kuklou na hlavě dýchavičně a nemotorně nahání po škole vyděšenou Karin: škola je zamčená, takže z ní dívka nemůže utéct, ale přesto jí občas cestu zkříží některá z vedlejších postav, které se do budovy dostaly pravděpodobně teleportací...
Nejvíc asi film baví svým castingem - mix režisérových kamarádů, prkenných celebrit a profesionálních herců dodává filmu surrealistický šmrnc. A ano, hraje tu „ta Bartošová“. Iveta je v prvních minutách nemilosrdně zamordovaná, ale celá tahle sekvence je tak nemastná neslaná, že se při pohledu na zpěvačku v tratolišti krve zrychlí tep snad jen Jiřímu Pomeje.
-
Méďa
Režie: Seth MacFarlane
Obsazení: Seth MacFarlane, Mark Wahlberg, Mila Kunis, Giovanni Ribisi ad.
Co říká distributor: John byl jako malý velmi opuštěný, i proto pronesl to pošetilé přání, aby jeho plyšový vánoční dárek začal mluvit. Stal se zázrak a mluvící medvěd se stal mediální hvězdou a miláčkem davů. Jak roky ubíhaly, chlupatému Tedovi zůstal jediný fanoušek – John. Ti dva si náramně notují v pohledu na život (maximální pohoda), na holky (divošky mají přednost), na práci (jen když není zbytí) a John i díky tomu velkoryse přehlíží, že okolí se na jeho soužití s méďou dívá čím dál rozpačitěji. Sežrat mu to dává především jeho holka Lori, která mu dá nekompromisní ultimátum. Buď Lori, nebo plyšák...
Verdikt: Nejít
Zbytečně dlouhé, příliš trapné. Řídký děj Médi by šel smrsknout do půlhodinového formátu a všechny ty spíše méně než více povedené fórky, které se tváří jako odvážné a odvázané, jsou ve skutečnosti docela neoriginální.
Chování postav v Tedovi není až na některé civilní momenty Lori realistické ani trochu a jenom se zoufale snaží naplnit celovečerní stopáž co možná nejagresivnějšími gagy. V jedné ze scén si tvůrci dělají legraci z filmu Jack and Jill, ale jejich vlastní film o tolik chytřejší než tenhle komediální propadák Adama Sandlera zase není.
Jednoho už přestává bavit, jak Hollywood bombarduje celý svět filmy konvenujícími nerealistickým teenagerským fantaziím. V tomto případě pohádce o tom, že i když se budete chovat jako nevyzrálý fracek a nebudete schopný na tom nic měnit, tak si stejně v pohodě udržíte krásnou, sympatickou a milou Milu Kunis, která si patrně nedokáže představit život bez vašeho slastného prdění.