Inside sport - V seriálu World Endurance Championship, který zahrnuje kromě sedmi vytrvalostních šestihodinových závodů i slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, by se měl letos objevit tým s výrazně českou stopou. Nepůjde přitom jen o pilota, ale také techniku.
Podle informací Insideru by měl nově složený tým startovat v kategorii LMP2, což je nejpočetněji zastoupená třída určená pro soukromé týmy. LMP je zkratka Le Mans Prototypes.
V posádce se objeví piloti se zkušenostmi ze závodů formule 1, kteří mají takzvanou superlicenci. Tato charakteristika přesně sedí na Jana Charouze, který v loňském roce absolvoval jeden z oficiálních tréninků při Velké ceně Brazílie. Charouz také v rozhovoru se spolupracovníkem Insideru potvrdil, že letos pojede v českém týmu zmíněný seriál World Endurance Championship.
Na ostatní podrobné informace byl skoupý, protože rodící se tým teprve připravuje veřejnou prezentaci a některé smlouvy jsou ještě před podpisem.
Podle odborníků na motoristický sport je prakticky jisté, že nějakou roli v novém týmu bude hrát (česká) značka Praga. Ta nedávno představila vůz Praga R1, v němž je namontovaný dvoulitrový motor od firmy Renault Sport, ale je možné ho vyměnit za jiné agregáty.
Protože má mít chystaný vůz kromě českého šasi rovněž český motor, může jít o motor pod značkou Praga. Zdroje z Pragy připouštějí, že jí chystaný automobil je homologovaný nejen pro kategorii LMP2, ale dokonce i pro vyšší LMP1.
Petr Ptáček, majitel společnosti Praga Cars, se oficiálně vyjádřit nechtěl s odkazem na přání zahraničního partnera, s nímž spolupracuje. „V obecné rovině se jedná o projekt dlouhodobý, který zapadá do strategie Pragy. Projekt, o němž vám nemohu sdělit podrobnosti, posune Pragu do nejvyšších pater automobilového sportu,“ uvedl pouze.
První závod seriálu WEC se jede už za čtrnáct dní na britském okruhu Silverstone.