Kdo-Kde-S kým - Býval mluvčím Jana Fischera, když byl českým premiérem, teď se ale Roman Prorok překvapivě objevil po boku jiného prezidentského kandidáta, než je jeho bývalý šéf.
Deník Insider zjistil, že neformálně radí umělci Vladimíru Franzovi, kterého však na rozdíl od pragmatika Fischera vyhecovala ke kandidatuře skupina lidí na Facebooku.
Jak Vladimír Franz, tak i Roman Prorok říkají, že je nepojí profesní vztah, ale hlavně dlouholeté přátelství.
„Romana Proroka znám už z Mostu, známe se 26 let. Byl vždy mým kamarádem a přítelem v tom nejlepším slova smyslu, takže bych byl patrně hlupák, kdybych se občas neobrátil o radu na člověka, který se pohyboval v žurnalistice i ve vysoké politice,“ řekl deníku Insider Vladimír Franz.
Roman Prorok je každopádně z pohledu politických závazků „volný“. Spolupráce s Janem Fischerem zanikla hned poté, co úřednický premiér (a dnes favorit předvolebních průzkumů prezidentské volby) opustil Strakovu akademii.
Poté v roce 2010 založil někdejší mluvčí společnost GoodMedia Praha, která se zabývá audiovizuální tvorbou.
Zkušenosti, jež může prezidentský kandidát využít, bývalý novinář Prorok rozhodně má. Dlouhodobě se v politice i v médiích pohybuje, už před angažmá u Jana Fischera býval poradcem Petra Pitharta jako předsedy Senátu. V minulosti působil také v České televizi, kde mimo jiné moderoval hlavní diskusní pořad V pravé poledne.
Na svou zřejmě nejvyšší metu – mluvčího vlády - dosáhl vlastně náhodou. Janu Fischerovi totiž dělal mluvčího v Českém statistickém úřadu, kde pozdějšího premiéra úřednické vlády v roce 2009 „našli“ Mirek Topolánek s Jiřím Paroubkem a nabídli mu křeslo.
Sám Roman Prorok svůj vztah s kandidátem Franzem potvrdil, do jednoho se oba muži shodují i v počtu let, co se znají.
„Známe se 26 let, takže když mě požádal o rady, službu mu neodmítám. Není to ve fázi, že bych byl členem týmu,“ říká Prorok.
Hudební skladatel, vysokoškolský profesor, právník i muž s tetovanou tváří Franz ostatně svůj tým právě formuje. Představí jej prý v řádu dní. Do kampaně hodlá investovat desítky tisíc korun ze svého.
Známý už je naopak tým Jana Fischera – a v jeho soupisce Roman Prorok chybí. Klíčovým mužem kampaně je bývalý šéf Úřadu vlády a bývalý spolupracovník Mirka Topolánka Jan Novák, mluvčí Fischerovy kampaně je Jana Víšková, která dříve na stejném postu zastupovala VZP, Fond národního majetku, CzechInvest, ČSA či ministerstvo pro místní rozvoj.