Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Lidl loni očekával, že spuštění vlastního e-shopu v roce 2017 se výrazně promítne do obratu. Zájem zákazníků předčil očekávání. Velká poptávka je po módě a sportovním textilu.
Společnost letos plánuje vytvořit v ČR více než 700 nových pracovních míst, stejně jako loni. "V loňském roce jsme vytvořili více než 700 nových pracovních míst, a to jak díky aktivní podpoře zkrácených úvazků, tak i díky novým prodejnám. V loňském obchodním roce jsme jich otevřeli sedm a několik jich plánujeme i pro tento rok. V roce 2019 tak nabídneme přibližně 700 nových pracovních míst," uvedl tento týden ředitel společnosti Pavel Stratil.
Největší obchodníci v ČR (pořadí řetězců je pouze orientační, účetní období jednotlivých společností se liší):
Společnost | Tržby v mld. Kč | Zisk/ztráta v mil. Kč | Účetní období |
Kaufland | 57,6 | 3078 (před zdaněním) | 3/2017-2/2018 |
Lidl | 52,3 | 5149 (před zdaněním) | 3/2017-2/2018 |
Albert ČR | 49,7 | 170 | 2017 |
Tesco | 45,4 | 1278 | 3/2017-2/2018 |
Geco | 34,3 | 371 | 2017 |
Penny Market | 33,9 | 542 | 2017 |
Makro | 29,2 | 577 | 10/2016-9/2017 |
Skupina COOP | 27 | -- | 2016 |
Billa | 25,6 | 370 | 2017 |
Alza.cz | 25 | 808* | 2018 |
Globus | 23,1 | 401 | 7/2017-6/2018 |
Zdroj: účetní závěrky
* 2017
Diskont má v Česku 243 prodejen a loni zaměstnával 6267 pracovníků. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Řetězec patří mezi největší tuzemské obchodníky spolu s firmami Tesco, Kaufland, Ahold a Penny Market. Lidl s Kauflandem patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.