E-shop Rohlík.cz spouští osobní odběry zdarma, čerpací stanice chce zapojit i konkurence

Petr Kučera Petr Kučera
22. 11. 2016 14:17
Bezplatné osobní odběry nabídne první z velkých e-shopů s potravinami – Rohlík.cz. Odběrná místa plánuje rozšiřovat, v úvahu přicházejí i vlastní kamenné prodejny. Za poplatek nabízí podobnou službu Tesco, chystá ji konkurenční Košík.cz.
Rohlík od Rohlíku. (ilustrační foto)
Rohlík od Rohlíku. (ilustrační foto) | Foto: Rohlík.cz

Praha – První z velkých e-shopů s potravinami nabídne bezplatné osobní odběry. „Online supermarket“ Rohlík.cz je otestuje zatím na čtyřech čerpacích stanicích sítě MOL v Praze. Kromě rozšíření sítě pak zvažuje i vznik kamenných prodejen.

„Reagujeme na poptávku zákazníků, kteří vyžadují větší flexibilitu, bydlí mimo aktuální rozvozovou oblast nebo chtějí ušetřit za dopravu,“ říká zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr. Nová služba se jmenuje Rohlík po cestě. Pilotní provoz potrvá do konce ledna 2017.

Lidé si mohou vyzvednout nákup na parkovištích čtyř čerpacích stanic MOL v Praze, kde bude připravené auto Rohlík.cz. Na výběr dostanou tři časové intervaly: od 16 do 18 hodin, od 18 do 20 hodin nebo od 20 do 22 hodin. Časy jsou nastaveny tak, aby si mohli nákup vyzvednout cestou z práce domů.

Doprava na vyzvedávací místo je pro zákazníka zdarma, pokud si objedná zboží za alespoň 300 korun. Při běžném rozvozu domů, do práce nebo na jinou zadanou adresu přitom Rohlík.cz účtuje od 29 do 99 korun podle hodnoty nákupu a požadovaného času doručení – při objednávce nad 1200 korun je rozvoz zdarma.

“Díky osobním odběrům zvládneme obsloužit více lidí. Kapacita aut totiž nejde zvyšovat donekonečna, zvlášť v předvánoční pražské dopravě,“ vysvětluje Čupr. Pro část zákazníků může být dvouhodinový prostor pro odběr u čerpací stanice praktičtější než patnáctiminutový, který jim Rohlík nabízí při standardním doručování.

Do pilotního provozu se zapojí čerpací stanice MOL na D1 směrem z Prahy na úrovni OC Chodov, na Štěrboholské radiále směrem z Prahy na úrovni Europarku, v ulici K Barrandovu v kopci směrem do centra k Barrandovskému mostu a ve Svatoplukově ulici pod Nuselským mostem.

Službu mohou využít i lidé, kteří bydlí mimo rozvozovou oblast – ta nyní pokrývá Prahu a okolí nebo Brno a okolí.

Podle zájmu a potřeb zákazníků chce e-shop způsob osobních odběrů dále ladit. “Odběrná místa budeme rozšiřovat, v úvahu přicházejí i vlastní kamenné prodejny,” dodává Čupr.

Nabídku rozšiřuje i konkurence

Konkurenční e-shop Potraviny online řetězce Tesco nabízí osobní odběry za 39 korun u hypermarketů Praha-Letňany, Brno – Královo Pole, Plzeň-Bory a ve Fakultní nemocnici na Lochotíně.

"I nadále hodláme službu rozvíjet a rozšiřovat," říká mluvčí řetězce Václav Koukolíček bez bližších podrobností. Cena za doručení na zadanou adresu se jinak pohybuje od 49 do 99 korun.

Osobní odběry chystá i e-shop Košík.cz. "Plánujeme podobnou spolupráci s neméně významnou sítí čerpacích stanic," potvrzuje ředitel Košíku Jakub Šulta. "Tato aktivita je však až na druhém místě po naší celorepublikové expanzi, která nastane už v následujících týdnech," dodává.

"Věříme, že služba odběrných míst následně podpoří závozy ve městech od velikosti 30 tisíc obyvatel. Díky tomuto kroku budeme schopni zavážet až 6,5 milionu obyvatel," upřesňuje Šulta. Dosud Košík doručuje za 45 korun, při nákupu nad tisíc korun zdarma, bezplatný rozvoz je také v následujícím dni po objednání.

Předávání ve veřejném prostor má své nevýhody

Odběrná místa – konkrétně výdej z aut – otestoval už v první polovině letošního roku také e-shop Koloniál.cz. „Na základě poznatků ho chceme spustit počátkem příštího roku. Soustředíme se na zahušťování závozové sítě na již obsluhovaném území, koncept odběrných míst je proto také jednou z cest, kterou dlouhodobě zvažujeme,“ říká Ondřej Tomeš, marketingový ředitel Koloniál.cz.

Už na začátku lyžařské sezony – zhruba od poloviny prosince – si lidé budou moci objednat osobní odběr ve Špindlerově mlýně na parkovišti pod sjezdovkou.

„Plošné nasazení pickup-pointů ale provedeme až ve chvíli, kdy bude zajištěn maximální komfort a splněny naše přísné nároky na zákaznický servis. Až na smysluplné výjimky nevidíme prostor pro kompromis například ve formě výdeje zboží z auta zaparkovaného ve veřejném prostoru,“ zdůrazňuje Tomeš.

Pilotní provoz podle něj ukázal, jak nekomfortní pro klienty je předávání nákupu za deště, v mrazu nebo rozměklém sněhu nebo při nutnosti kontrolovat nákup při nedostatečném osvětlení v hlučném a prašném prostředí například na parkovištích, křižovatkách nebo frekventovaných ulicích.

„S ohledem na průměrnou velikost a hmotnost nákupů, které si u nás zákazníci objednávají, je pro nás důležité především zkvalitňovat doručení na konkrétní adresy,“ dodává marketingový ředitel Koloniálu.

E-shop Kolonial.cz si dosud za rozvoz účtuje od nuly do 89 korun podle obsazenosti vozu a požadovaného času. Při nákupu nad tisíc korun je doprava vždy zdarma.

 

Právě se děje

Další zprávy