Která banka je nejvstřícnější? Soutěž má nového vítěze, poplatky nechce ani jeden z medailistů

22. 3. 2017 11:20
Výsledky projektu Vstřícná banka určuje především odborná porota, na hodnocení se podílejí i web BankovniPoplatky.com a široká veřejnost. V loňském ročníku poprvé zvítězila Air Bank. Na druhé místo odsunula Fio banku, která soutěž ovládala pět let po sobě. I třetí Equa bank patří mezi bezpoplatkové banky.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Air Bank

Praha - Titul Nejvstřícnější banka za rok 2016 získala nízkonákladová Air Bank. Vyplývá to z výsledků projektu GEEN Vstřícná banka. Také další dvě místa patří mladším bankám na trhu - Fio bance a Equa bank.

Soutěž tak má po pěti letech nového vítěze - Air Bank ze skupiny PPF byla v předchozích dvou letech na druhém místě. Předchozí ročníky ovládla Fio banka - ta dominovala nepřetržitě od své přeměny z družstevní záložny na banku, nyní skončila těsně druhá. Equa obhájila bronzovou příčku z předchozího roku.

Nejlepší zástupce tradičních větších bank - Komerční banka - skončila na pátém místě, předběhla ji mBank - průkopník bezpoplatkových bank v Česku. Do celoročních výsledků už nebyla zařazena končící banka Zuno, která v posledních čtvrtletích dosahovala podprůměrných hodnocení.

Výsledky za rok 2016:

Banka Hodnocení
1. Air Bank 81,9
2. Fio banka 81,8
3. Equa bank 76,5
4. mBank 73,2
5. Komerční banka 71,7
6. UniCredit Bank 71,2
7. Moneta Money Bank 69,3
8. Sberbank 68,9
9. Raiffeisenbank 68,5
10. ČSOB 67,4
11. Česká spořitelna 63,4
12. Poštovní spořitelna 60,2
13. Expobank 57,8

Výsledky projektu Vstřícná banka určuje především odborná porota nezávislá na bankách, jejíž hodnocení má váhu 58,3 procenta. Jedním z deseti členů je i zástupce finanční rubriky Aktuálně.cz. Dalšími 25 procenty se na hodnocení podílí web Bankovnipoplatky.com a s podílem 16,7 procenta také veřejnost (po registraci na webu).

Titul Handicap Friendly za rok 2016 obhájila Česká spořitelna. Nejvstřícnější banku ze svého pohledu hodnotily osoby se zdravotním postižením a Národní rada osob se zdravotním postižením ČR. Česká spořitelna získala průměrné hodnocení 84,29 procenta, těsně druhá skončila Komerční banka, třetí pak Air Bank.

"Zdravotně postižení považují ze svého pohledu za nejpodstatnější při hodnocení bank jejich pohodlnou dostupnost, vstřícný přístup zaměstnanců, širokou nabídku produktů na jednom místě a také mediální známost banky," říká manažer projektu Miroslav Zeman. České spořitelně pomohla i dostupnost v menších a středně velkých obcích, kde - kromě Poštovní spořitelny na poštách - nemají pobočky žádné jiné banky.

--------------------------------------------

Tip: Vyberte si lepší účet v bance a ušetřete! Vyzkoušejte online porovnání.

 

Právě se děje

Další zprávy