Praha – Obchodní řetězec Globus ukončí provoz tří svých samostatných hobbymarketů Baumarkt v Pardubicích, Chomutově a Brně. Nemovitost v Brně pronajme a bude z ní multifunkční obchodní centrum, ostatní prodá.
Výši transakcí firma nezveřejnila. Změny v Globusu souvisí s novou strategií, firma se chce více zaměřit na prodej potravin. Globus letos otevře i první menší obchod v centru Prahy.
Z Baumarktů v Chomutově a Pardubicích bude prodejna nábytku a hobbymarket jiné značky. "Utržené finance z prodejů nemovitostí investujeme do rozvoje nových konceptů, renovace hypermarketů, moderních technologií, které usnadní nákup zákazníkům," uvedl jednatel společnosti Globus Jörg Bauer.
Změna se dotkne 180 zaměstnanců těchto tří obchodů. Ti si budou moci zvolit mezi prací pro nového provozovatele obchodních domů, anebo jim firma nabídne práci v hypermarketech Globus v daném městě. "Se všemi zaměstnanci osobně jednáme, naší snahou a cílem je, abychom všem byli schopni nabídnout vhodnou alternativu," dodala mluvčí firmy Pavla Hobíková.
Značka Baumarkt tak z Česka zmizí, přestože hobby produkty v nabídce Globusu zůstanou. "Ve všech 15 hypermarketech budeme i nadále provozovat oddělení s nepotravinářským sortimentem od auto-moto doplňků přes základní údržbu a péči o domácnost až po sezónní sortiment, jako je zahradní nábytek, camping nebo grilování," uvedla Hobíková.
Globus chce mít také v každém hypermarketu oddělenou prodejní plochu se širokým sortimentem zdravé výživy. "Též jsme pokročili v jednáních ohledně nových konceptů malých prodejen v centrech měst. O otevření právě jednáme s příslušnými úřady a během tohoto roku pilotní obchod otevřeme," dodal Bauer. Kompletní přeměnou projde hypermarket v Praze na Černém Mostě. V Pardubicích vyroste Café Globus a v Opavě firma zmodernizuje restauraci.
Globus v Česku ve finančním roce 2015/2016 zvýšil zisk o čtyři procenta na 365 milionů korun. Tržby jeho hypermarketů klesly o půl procenta na 22,8 miliardy korun. Společnost loni uvedla, že investuje v Česku v dalších třech letech čtyři miliardy korun. Plánuje vybudovat malé prodejny v centrech měst, rekonstrukci vybraných hypermarketů či e-shop. Globus loni odhadl, že u nás může zvýšit obrat o dalších deset miliard korun.
Německá společnost v České republice nyní provozuje 15 hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 tisíc metrů čtverečních. Na tuzemském trhu je od roku 1996.