Proč koupit SUV? Srovnání ukazuje výhody i nevýhody populárních automobilů

Jan Matoušek Jan Matoušek
14. 10. 2019 6:02
SUV pomalu, ale jistě vytlačují z nabídek jednotlivých výrobců auta s dříve běžnou karoserií hatchback, sedan či kombi. Mají ale sportovně-užitková auta skutečně tolik výhod, že po MPV brzy dost možná vymažou i další automobilové segmenty? Německý autoklub ADAC se to rozhodl zjistit u deseti dvojic, z nichž jeden model je SUV a druhý má klasickou karoserii.

Volkswagen T-Cross vs. Polo

Není výjimkou, že některá SUV sdílejí technický základ s běžně karosovaným modelem podobné velikosti. To je třeba případ Volkswagenů T-Cross a Polo, jejichž platforma MQB A0 je shodná a prakticky stejné je to i s nabídkou motorizací. Obě auta spolu zároveň sdílejí i absenci pohonu všech kol, T-Cross se však představil později a dokáže nabídnout některé asistenty, kterými Polo nedisponuje.

Přestože mají obě auta stejný základ, T-Cross je větší zvenku i zevnitř. Má i větší kufr, to například i díky posuvným zadním sedadlům, a lépe se do něj nastupuje. Vyšší je také poloha sedačky. Jenomže vůz má i stinné stránky - vzhledem k vyšší stavbě karoserie se stejným 70kW litrovým TSI spotřebuje více paliva a je méně dynamický. T-Cross je také výrazně dražší než Polo.

Srovnání T-Cross vs. Polo

VW T-Cross 1.0 TSI VW Polo 1.0 TSI
Motor: přeplňovaný benzinový tříválec přeplňovaný benzinový tříválec
Výkon / Toč. moment: 70 kW / 160 Nm 70 kW / 160 Nm
Zrychlení / Max. rychlost: 11,5 s / 180 km/h 10,8 s / 187 km/h
Hmotnost: 1235 kg 1140 kg
Koeficient odporu vzduchu / čelní plocha neudáváno 0,31 / 2,1 m2
Výška karoserie: 158 cm 145 cm
Výška sedadla / prostor mezi sedákem a stropem: 51 cm / 128 cm 42 cm / 115 cm
Známka za nastupování a vystupování: 2,4 2,6
Objem kufru (měření ADAC): 310 / 1140 l 250 / 1055 l
Euro NCAP: 5* 5*
Bezpečnost chodců: 81 % 76 %
Spotřeba (udávaná / měření ADAC): 4,9 / 6,0 l/100 km 4,4 / 5,4 l/100 km
Hodnocení ADAC EcoTest: 4* 4*
Cena od: 433 900 Kč 357 900 Kč

Z tabulky lze tedy jasně vyčíst, kde je lepší malé SUV T-Cross a kde naopak vládne klasicky střižené Polo. Celkově pak z údajů vyplývá, že každý z modelů (T-Cross je vyšší, má vyšší pozici sedačky, lépe se do něj nastupuje, má větší kufr a lépe chrání chodce, Polo je dynamičtější, lehčí, aerodynamičtější, úspornější a levnější) je lepší v pěti sledovaných údajích.

Celkové skóre (SUV : klasická karoserie): 5 : 5 

 

Právě se děje

Další zprávy