Obrazem: Jáma vedle jámy. Takhle vypadala Praha, když se stavělo metro

Obrazem: Jáma vedle jámy. Takhle vypadala Praha, když se stavělo metro
Stavba stanice Hlavní nádraží. Projekt stále ještě počítal s podzemní tramvají, z toho důvodu má stanice netypická boční nástupiště.
První linka vedla mělce pod terénem a byla stavěna zčásti z povrchu, i kvůli nedostatku zkušeností s podzemními stavbami. Zbořeno kvůli tomu bylo mnoho domů. Na snímku z října 1970 vyústění tunelů pod kostelem svatého Pankráce.
Dozorčí turniketů v metru ukazuje družstevnicím z Břeclavska monitorovací systém. 1975
Davy lidí ve stanici Kačerov 10. května 1974, kde zde byl v 5 hodin zahájen běžný provoz metra.
Foto: ČTK
Dan Poláček Mirko Kašpar Dan Poláček, Mirko Kašpar
Aktualizováno 12. 5. 2024 19:13
Před 50 lety se lidé v Praze poprvé svezli metrem. Už od poloviny 60. let ale výstavba podzemní dráhy značně ovlivňovala město. Stanice i některé úseky se budovaly z povrchu v hlubokých jámách, mizely kvůli tomu domy i celé ulice. Podívejte se na fotogalerii z výstavby pražského metra, včetně mnoha dosud nezveřejněných snímků z archivů.
 

Právě se děje

Další zprávy