Yahoo je otevřené a lepší, láká uživatele obří kampaň

Naďa Straková
23. 9. 2009 17:00
Internetový portál Yahoo umožní poutat stránky i svých konkurentů
Foto: Reuters

Londýn - Internetový portál Yahoo zahájil masívní globální kampaň, pomocí níž chce přilákat nové uživatele. Bude ho stát 100 milionů dolarů a portál dostane zcela novou podobu.

Jedním z hlavních taháků Yahoo v novém kabátě je možnost napoutat si webovské stránky dle vlastního výběru, a dokonce i servery konkurence. Vedení firmy doufá, že to přiláká velké množství nových uživatelů, kterým vyhovuje chodit pouze na jeden portál, na kterém mají uložené odkazy na všechny svoje oblíbené stránky.

S obdobnou filozofií se nedávno v českém prostředí představila nová homepage Centrum.cz, portálová dvojka tuzemského internetu.

Za novým kabátem Yahoo je samozřejmě také cíl vyšších zisků, kde má společnost zatím rezervy, i když patří mezi nejpopulárnější portály na světě.

Firma hodlá nalákat uživatele stále oblíbenějších komunitních serverů jako Facebook nebo Twitter, které bude nová personifikace Yahoo také povolovat. Yahoo by se tak rád stal jejich "středobodem", odkud je možno si z jednoho místa obstarat či prohlédnout hned několik webů najednou.

Foto: yahoo.co.uk

"Nová hlavní strana (Yahoo) se tímto způsobem stane okénkem do vašeho internetového života," říká zástupce prezidenta pobočky pro Evropu Rich Riley. Podle průzkumů až 60 procentům britských uživatelů vyhovuje k organizaci jejich virtuálního života využívat jen jednu webovou stránku.

"Očekáváme vyšší počet unikátních uživatelů i opakovaných návštěv," vysvětlil strategii kampaně Yahoo Rich Riley.

A nejde pouze o komunitní servery, propojit je možné cokoliv.

"Od chvíle, kdy byla v Británii spuštěna beta verze, staly se stránky Yahoo druhým největším zdrojem internetového provozu přivádějícího čtenáře na stránky onlineových deníků," říká Riley, přičemž firma dostává od svých partnerů provize za uživatele, kteří se na jejich stránky přes Yahoo proklikají.

Foto: Reuters

Kampaň, která bude stát 100 milionů dolarů, je sice globální, ale společnost se chce zaměřit zejména na Spojené státy, Indii, Francii, Brazílii, Jižní Koreu, Tchaj-wan, Indonésii, Hong kong a Kanadu.

Firma Yahoo nedávno uzavřela partnerství s gigantem Microsoftem v oblasti internetového vyhledávání a reklam, čímž chce konkurovat zatím bezkonkurenčně nejsilnějšímu Googlu.

 

Právě se děje

před 38 minutami

Indie nakoupí od Američanů zbraně za tři miliardy dolarů, oznámil Trump

Indie nakoupí od USA obranné prostředky za tři miliardy dolarů (69,6 miliardy korun). Po jednání s indickým premiérem Narédrou Módím to řekl v Dillí americký prezident Donald Trump, který končí svou návštěvu Indie. Cestu označil za "nezapomenutelnou a mimořádnou".

Na vystoupení před novináři Trump vyjmenoval úspěšné příklady americko-indické spolupráce. Patří k nim zbrojní dohoda, která předpokládá, že Indie nakoupí obranné systémy za tři miliardy dolarů. Mělo by jít o bezpilotní letouny, vrtulníky i raketové systémy. Prezident také řekl, že dal souhlas k vytvoření společné skupiny pro boj proti drogám.

Zdroj: ČTK
před 48 minutami

Tvůrci filmu Mission: Impossible 7 kvůli koronaviru přerušili natáčení v Itálii

Natáčení nejnovějšího dílu akční ságy Mission: Impossible s Tomem Cruisem bylo v Itálii přerušené kvůli nárůstu lidí nakažených koronavirem. Napsala to agentura AFP s odvoláním na oborový server The Wrap. Podle něj měl štáb tři týdny točit v Benátkách. "Kvůli přemíře opatrnosti, starosti o členy produkce a kvůli snaze benátských úřadů zamezit srocování davu měníme původní plán," potvrdil mluvčí společnosti Paramount, která snímek vyrábí. Podle ní herec Tom Cruise ještě do Benátek nedorazil a zbytek štábu se již bezpečně vrátil domů. Sedmý díl Mission: Impossible do českých kin přijde 22. července 2021.

Zdroj: AFP
Další zprávy