Bývalý šéf TV Nova Sarbu byl obviněn z praní špinavých peněz

ČTK ČTK
Aktualizováno 2. 2. 2015 23:32
Sarbu byl šéfem mediální skupiny CME, která vlastní českou televizi Nova i slovenskou Markízu. Rumunská policie ho viní z praní špinavých peněz a daňových úniků.
Adrian Sarbu.
Adrian Sarbu. | Foto: www.Médiář.cz

Bukurešť - Rumunská policie v pondělí večer zadržela mediálního magnáta Adriana Sarbu, viní ho z praní špinavých peněz a daňových úniků v hodnotě tři miliony eur (přes 80 milionů Kč).

Informoval o tom rumunský server ziare.com.

Sarbu byl šéfem mediální skupiny CME, která vlastní českou televizi Nova i slovenskou Markízu.

"Veškerá obvinění jsou směšná," citovala rumunská média prohlášení Sarbua. V úterý by měl soud rozhodnout o jeho dalším osudu.

Slovenský server HNonline uvedl, že Sarbua tři hodiny vyslýchal rumunský prokurátor, který následně oznámil, že magnát způsobil škodu až za 26 milionů eur.

Sarbuův právník se nechal slyšet, že podnikatel byl o veškerých obviněních informován a že se zatím nebude vyjadřovat. "Nebudeme se vyjadřovat, zítra (v úterý) chce svědčit. Nemohu vám říci nic víc," dodal advokát.

Sarbu je generálním ředitelem agentury Mediafax, největší soukromé zpravodajské agentury v Rumunsku. Tvrdí, že je vyšetřován kvůli tomu, že jeho agentura nepodpořila premiéra Victora Pontu, který loni v listopadu kandidoval na prezidenta. Pontovy spojence pak obvinil z toho, že chtějí jeho agenturu koupit.

V posledních měsících čelilo podobným obviněním jako nyní Sarbu několik zaměstnanců Mediafaxu, uvedla agentura AP. Ponta v prezidentském klání prohrál s bývalým starostou Klausem Iohannisem.

Adrian Sarbu vedl mediální skupinu CME v letech 2009 až 2013.

 

Právě se děje

před 9 hodinami

WADA opět suspendovala moskevskou antidopingovou laboratoř

Světová antidopingová agentura WADA odebrala moskevské laboratoři oprávnění, které jí umožňovalo provádět analýzy krevních vzorků pro biologické pasy sportovců. K předběžnému opatření organizace sáhla měsíc a půl poté, co Rusko potrestala čtyřletým zákazem účasti na vrcholných sportovních akcích kvůli manipulaci s daty z moskevské laboratoře.

Zařízení v ruské metropoli bylo suspendováno už v roce 2015, kdy se poprvé objevilo podezření z krytí dopingu domácích sportovců. Oprávnění provádět analýzy krevních vzorků Moskva získala částečně zpět v roce 2016. Nyní může laboratoř dokončit prověrku vzorků, které už obdržela, nové ale musí být poslány do jiných zařízení.

WADA 9. prosince rozhodla, že příští čtyři roky nesmí Rusko na olympijských a paralympijských hrách ani světových šampionátech vystupovat pod svou vlajkou a se svou hymnou. Na vrcholných akcích včetně OH 2020 v Tokiu a ZOH 2022 v Pekingu by se mohli jako neutrální sportovci představit jen ti závodníci, kteří prokazatelně nemají se systematickým dopingem v zemi nic společného. Rusko se proti trestu odvolalo k mezinárodní arbitráži CAS.

Další zprávy