Služba v armádě? Dobrodružství, peníze a holky

Roman Staněk
24. 8. 2007 13:05
Porovnejte, jak armády ve světě lákají rekruty. ANKETA
MOSUL (Irák) - Americký voják z 2. praporu, prvního pěšího pluku během ranní razie v Mosulu, 390 km severozápadně od Bagdádu. (ilustrační foto)
MOSUL (Irák) - Americký voják z 2. praporu, prvního pěšího pluku během ranní razie v Mosulu, 390 km severozápadně od Bagdádu. (ilustrační foto) | Foto: Reuters

Praha - Přesvědčit mladé lidi, aby vstoupili do armády, není vůbec jednoduché. Ozbrojené složky proto přicházejí s atraktivními reklamními kampaněmi, kterými chtějí zaujmout.

"Na téhle zelené planetě není nic silnějšího než americká armáda, protože na téhle zelené planetě není nic silnějšího, než je americký voják," hraje na vlasteneckou strunu reklama amerických ozbrojených sil.

Ukrajinská armáda ví, že její ozbrojené síly nepatří zrovna k těm nejmodernějším, a proto v reklamě raději ukazuje, jak mají mladí vojáci úspěch u ukrajinských slečen.

Ruský voják je bohatý a zažívá spousty dobrodružství. Může své dívce koupit drahé květiny a zaplatit kamarádům panáka v klubu. Může si to dovolit, je totiž dobře placen.

 

Reklama na službu v armádě Spojených států:

V hlavní roli reklamy jsou jednotliví vojáci, kteří tvoří jeden "americký" tým. Výsadek z vrtulníku, společný trénink nebo vyvěšování americké vlajky. Záběr na trojici vojáků, kteří reprezentují bělochy, černochy i asiaty. Silně patriotický podtext.

 

 

Reklama na službu v ruské armádě

 

Tohle je pouze jedna reklama ze série. V hlavní roli celé série je mladý pohledný ruský voják. V tomto díle překvapí svou přítelkyni obrovskou kyticí. Ta však oponuje, že to muselo stát spoustu peněz. Mladík jí nicméně naznačí, že pro něj jako vojáka to nic není. Reklama pokračuje v klubu, kde mládenec pozve své přátele na drink. Jako voják ruské armády si to totiž může dovolit.

 

 

Reklama na službu v ukrajinských ozbrojených složkách:

Ukrajinská armáda sází na vtipnost. Reklama začíná, když se pokoutný "vekslák" s kvalitním vozem snaží sbalit čtyři krásné Ukrajinky. Ty však o něj ztratí zájem ve chvíli, kdy se na scéně objeví čtyři mládenci na obrněném vozidle. Být vojákem je totiž prestižní záležitost.

 

 

Reklama na službu v armádě České republiky:

Česká armáda vsadila v reklamě režiséra Filipa Renče na přehlídku své vojenské techniky. Ve vzduchu i pod vodou, v lese i poušti, jsou čeští vojáci především "profesionálové".

 

 

Jedna ze série reklam armády Spojeného království:

I tato reklama je pouze jedna ze série. Akční záběry, rychlé střihy. Britský voják je pořád v akci, ať už nosí děti nebo raketomety, ať už je v poušti, deštném pralese nebo vysoko v horách.

 

 

Reklama na australskou armádu:

Rocková hudba doprovází reklamu na australskou armádu, jejíž hlavní prioritou není válčit nebo dobývat, ale pomáhat a chránit. Vojáci převážejí raněné, dodávají jídlo a budují nové školy.

 

Právě se děje

Další zprávy