reklama
 
 

Článek oslavující okupaci ČSSR v srpnu 1968 může ohrozit ruského ministra obrany, tvrdí komentátor

23. 11. 2017 11:37
Ruský premiér Dmitrij Medveděv se distancoval od článku portálu Zvezda, který vychvaloval okupaci Československa v roce 1968. Ruský komentátor Nikolaj Uljanov ale varuje, že celá aféra může uškodit ministrovi obrany Sergeji Šojguovi. Televize Zvezda, která text vydala, je totiž hlavním informačním portálem ministerstva. A Miloš Zeman nazval autora článku, tedy zaměstnance televize, šílencem.

Moskva - Článek ruské televize Zvezda, který vychvaloval sovětskou okupaci Československa, může uškodit ruskému ministrovi obrany Sergeji Šojguovi. Píše to server ruské tiskové agentury Rosbalt.

Podle šéfredaktora Nikolaje Uljanova by navíc mohla být zpochybněna i legitimita prezidenta Vladimira Putina.

Ve středu se od článku distancoval premiér Dmitrij Medveděv a text zkritizoval i český prezident Miloš Zeman. O jeho autorovi řekl, že je "novinářský šílenec s vylízaným mozkem".

Ústřední linie televizního kanálu Zvezda je podle Uljanova jasná: Rusko je nade vše a Západ zemi a ruský národ pomlouvá. Rudá armáda je pak ze všech ostatních nejlepší a nejsilnější.

Hlavní informační portál ministerstva obrany chválí státní moc a "vlastenecké" kruhy za úspěchy v Sýrii a za připojení Krymu. Vychvaluje hegemonii SSSR a internacionální vojenskou pomoc všem sirotkům a ubožákům tohoto světa, a dokonce si dovolí vyzvat říši zla - Spojené státy, uvádí se v komentáři.

Jenže jak Uljanov upozorňuje, televize Zvezda je ve světě vnímána jako osobní informační portál ministra Šojgua. Proto označení jeho pracovníků za "šílence", kteří za ministerské peníze šíří naprosté nesmysly, je útok přímo proti Šojguovi, a to velmi bolestný.

Jak je možné kontrolovat situaci v daleké Sýrii, a přitom v Moskvě dopustit tak hloupou blamáž, ptá se komentátor.

Podle něj pak obzvlášť podivně působí prohlášení premiéra Medveděva, který novináře odkázal na oficiální stanovisko Ruska a jeho prezidenta k roku 1968. Působí to pak, že orgán ministerstva obrany není oficiální.

Komu ovšem celá aféra posloužila, je podle Uljanova ruská žurnalistika. "Možná trochu napraví mozky státních úředníků, kteří se ze setrvačnosti považují za novináře. A Kreml by se měl zamyslet, nakolik rozvolnil ideologickou kontrolu nejrůznějších osobních informačních zdrojů státních činitelů nejvyšší úrovně," dodává šéfredaktor serveru Rosbaltu.

V ideálním případě by byl skandál podle něj varováním pro Putina, že v informační sféře podřízené státu probíhá proces velmi konzervativního, sovětského přehodnocování, který by nakonec mohl zpochybnit legitimitu samotného prezidenta.

"Takže Miloši Zemanovi budiž sláva, je to pašák, i když je to Čech," uzavírá autor.

autoři: ČTK, Zahraničí | 23. 11. 2017 11:37

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama