reklama
 
 

Průzkum: Většina Američanů si myslí, že média šíří nepravdivé zprávy. Trumpovi ale věří ještě méně

29. 3. 2017
60 procent Američanů se podle průzkumu Monmouthské univerzityzveřejněného serverem Politico domnívá, že tradiční zpravdajské televize pravidelně nebo občas informují nepravdivě. 40 procent respondentů je přesvědčeno, že tak činí záměrně. Médiím však stále věří více lidí než prezidentovi Donaldovi Trumpovi, dokládá průzkum na příkladech jednotlivých amerických stanic. Internetovým médiím nevěří čtyři pětiny dotázaných.
Doporučujeme

Washington - Většina Američanů je přesvědčena, že tradiční zpravodajské televize pravidelně nebo přinejmenším občas přinášejí nepravdivé zprávy. Přesto má více lidí důvěru ve sdělení televizních zpráv než ve slova prezidenta Donalda Trumpa. Vyplývá to z průzkumu, o jehož výsledcích ve středu informoval web deníku Politico.

Zatímco 60 procent účastníků ankety se domnívá, že televize jako ABC News, MSNBC či FOX News pravidelně či občas informují veřejnost nepravdivě, 40 procent respondentů je přesvědčeno, že tak činí záměrně s cílem manipulovat veřejností.

Zpravodajství amerických médií se stalo veřejným tématem, když Trump opakovaně zpochybnil pravdivost některých pro něho negativních informací v řadě deníků či televizí. Média naproti tomu již od předvolební kampaně vytrvale kontrolují pravdivost Trumpových tvrzení, která jsou podle nich často velmi vzdálená pravdě.

Podle průzkumu Monmouthské univerzity z New Jersey má více lidí důvěru v média než v prezidenta. Například porovnání s televizí ABC News dopadlo pro šéfa Bílého domu nepříznivě v poměru 53 ku 28 procentům. V případě liberální a k Trumpovi kritické televize MSNBC je to 47 ku 33 procentům ve prospěch média.

Konzervativní stanici FOX News, příznivěji nakloněné republikánskému prezidentovi, věří více než hlavě státu 37 procent lidí, 17 procent má větší důvěru v Trumpa a 36 procent má stejnou důvěru v oba zdroje informací.

Hůře než tradiční televize vnímají Američané vztah k pravdě u nových internetových médií. Celé čtyři pětiny oslovených se domnívají, že pravidelně či občas šíří nepravdu.

autor: ČTK

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama