Tetování snižuje výkon fotbalistů, tvrdí německý profesor. Potetované tělo má Messi i Neymar

Ondřej Houska Zahraničí Ondřej Houska, Zahraničí
5. 9. 2017 12:12
Tetování se v posledních letech mezi fotbalisty rychle šíří. Velké části těla mají potetované superhvězdy jako Lionel Messi, Zlatan Ibrahimović nebo Neymar. V Česku si tetování oblíbili například Václav Kadlec nebo Tomáš Řepka. Podle německého profesora Inga Frobose je ale tetování nebezpečné pro výkon na hřišti. Snižuje prý hráčův výkon o tři až pět procent. Kluby by proto podle Frobose měly svým hráčům tetování zakázat.
OH 2016, fotbal: Neymar a  Gabriel Barbosa (Brazílie) - tetování
OH 2016, fotbal: Neymar a Gabriel Barbosa (Brazílie) - tetování | Foto: Reuters

Potetované tělo pomaleji regeneruje

Potetovaní fotbalisté hrají hůř, tvrdí německý profesor Ingo Frobose. Podle něj tetování snižuje hráčův výkon o tři až pět procent.

Kluby by proto podle něj měly svým fotbalistům tetování zakázat.

"Kůže je největší orgán, který máme - a přitom si v ní způsobujeme otravu," řekl Frobose britskému bulvárnímu deníku The Sun. Podle něj 60 až 70 procent inkoustu z tetování prosakuje do krve. Kvůli tomu lidské tělo pomaleji regeneruje a hráči se už necítí tak čerství jako dřív.

Potetované fotbalisty by mohlo uklidnit aspoň to, že Frobose se sice hájí některými studiemi, žádnou konkrétní ale v rozhovoru pro The Sun nejmenoval.

Frobose je profesorem na Německé vysoké škole sportu v Kolíně nad Rýnem. Je autorem několika knih o sportu a zdraví.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy