Pátrání po troskách ztraceného letadla vstupuje do nové fáze

ČTK ČTK
10. 5. 2014 12:07
Z Perthu opět vyplula americká loď Ocean Shield s ponorkou Bluefin 21 na palubě, aby pátrala v další oblasti Indického oceánu, kde by se trosky pohřešovaného stroje mohly nacházet.
Ponorka Bluefin-21 má najít na dně Indického oceánu trosky ztraceného malajsijského letadla.
Ponorka Bluefin-21 má najít na dně Indického oceánu trosky ztraceného malajsijského letadla. | Foto: Reuters

Sydney - Pátrání po zmizelém malajsijském letadle, které se ztratilo z radarů začátkem března, vstupuje do další fáze.

Z přístavu v australském Perthu opět vyplula americká loď Ocean Shield s ponorkou Bluefin 21 na palubě, aby pátrala v další oblasti Indického oceánu, kde by se trosky pohřešovaného stroje mohly nacházet.

Boeing 777 společnosti Malaysia Airlines s 239 lidmi na palubě zmizel 8. března cestou z Kuala Lumpuru do Pekingu. Vyšetřovatelé na základě satelitních a radarových dat dospěli k názoru, že se letadlo z neznámých důvodů odchýlilo od své trasy a zřítilo se stovky kilometrů západně od Austrálie v Indickém oceánu. Veškeré hledání na hladině i pod ní však bylo doposud neúspěšné.

Ocean Shield se v sobotu vydala do prostoru, kde byl 5. dubna poprvé zaznamenán určitý signál, který byl sledován po dobu dvou hodin a mohl vycházet z černých skříněk ztraceného letounu. Jde o oblast ležící zhruba 1600 kilometrů severozápadně od Perthu. Tam nyní bude ponorka Bluefin 21 pokračovat ve zkoumání dna.

Odolné černé skříňky uchovávají letová data a komunikaci v pilotní kabině. Jejich záznamy proto mohou vnést světlo do zatím zřejmě největší záhady v mezinárodní letecké dopravě.

Pátrání, do něhož se zapojilo více než dvacet zemí, se předtím soustředilo na prostor o velikosti 314 kilometrů čtverečních kolem druhého, jen 13 minut monitorovaného signálu, který byl zaznamenán rovněž 5. dubna v jižní části Indického oceánu. Úřadům se tehdy tento bod zdál pro hledání nejslibnější, ale celkový průzkum nic nepřinesl.

 

Právě se děje

Další zprávy