Pátrači prý vědí, kde leží černé skříňky z MH370. Přibližně

ČTK ČTK
11. 4. 2014 13:25
Známe pozici černých skříněk plus minus několik kilometrů, prohlásil australský premiér Tony Abbott. Šéf pátracích operací ovšem jeho nadšení nesdílí.
Pátrání po letu MH370 se v Indickém oceánu údajně blíží k úspěšnému konci. Podle australského premiéra znají polohu černých skříněk "plus minus pár kilometrů".
Pátrání po letu MH370 se v Indickém oceánu údajně blíží k úspěšnému konci. Podle australského premiéra znají polohu černých skříněk "plus minus pár kilometrů". | Foto: Reuters

Perth - Pátrači, kteří již více než měsíc hledají v Indickém oceánu pohřešované letadlo společnosti Malaysia Airlines, věří, že znají přibližnou polohu jeho černých skříněk.

"Jsme přesvědčeni, že známe pozici černých skříněk plus minus několik kilometrů," prohlásil australský premiér Tony Abbott.

"Znalost přibližné polohy černých skříněk nicméně není totéž jako vytažení vraku z hloubky téměř čtyř a půl kilometru pod mořem či zjištění všeho, co se s letem stalo," upozornil.

Foto: Reuters

Vedoucí pátracích operací nicméně sdělil, že poslední signály, které ve čtvrtek zachytilo zařízení na bóji spuštěné do oceánu, ze ztraceného letu MH370 nepocházely.

Malajsijci vyšetřují

Malajsijská vláda již začala vyšetřovat civilní a vojenské letecké úřady v souvislosti s chaotickým řešením situace po zmizení letadla. Podle kritiků malajsijské úřady promarnily v klíčových prvních hodinách příležitost trasu letu vystopovat.

Boeing 777 s 239 lidmi na palubě se ztratil 8. března cestou z Kuala Lumpuru do Pekingu, což vyvolalo nejrozsáhlejší pátrací a záchrannou operaci v letecké historii, uvedla agentura Reuters.

Vyšetřovatelé dospěli k názoru, že stroj z neznámých důvodů změnil kurz, stočil se na jih a zřítil se do Indického oceánu.

Hledání se soustřeďuje na oblast, v níž byly v uplynulých dnech pětkrát zachyceny akustické signály, jež se podobají signálům z černých skříněk letadel.

Temné oceánské dno

Šéf pátracích operací Angus Houston ale řekl, že analýza nejnovějších zvukových dat ukázala, že čtvrteční signál se s největší pravděpodobností ke zmizelému letadlu nevztahuje.

Do letadel se umísťují zpravidla dva záznamníky označované jako černé skříňky: jeden nahrává hlasovou komunikaci v pilotní kabině a druhý zapisuje letové údaje.

Baterie černých skříněk malajsijského letounu již dosáhly konce své předpokládané životnosti, jež je zhruba 30 dnů.

"Tím důležitější je jejich rychlá lokalizace na temném oceánském dně," konstatoval Abbott.

 

Právě se děje

Další zprávy