Nákladní loď v únoru sešrotoval o skotská skaliska namol opilý důstojník

ČTK ČTK
23. 11. 2015 20:35
Únorovou nehodu nákladní lodi s devítičlennou posádkou u pobřeží Skotska měl na svědomí opilý ruský důstojník. S plavidlem o výtlaku 7000 tun narazil v plné rychlosti do skalisek. Plavidlo bylo při srážce natolik poškozeno, že jej nešlo zachránit a skončilo ve šrotu. Při nehodě vyteklo do moře 25 tun lodního paliva. Vyšetřovatelé nalezli na palubě bohatý sklad s destiláty, pivem a vínem.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Londýn - Důstojník řídící nákladní loď, která v únoru narazila v plné rychlosti do skalisek, byl v době nehody opilý. Plavidlo o výtlaku sedm tisíc tun skončilo ve šrotu.

Loď Lysblink Seaways s devítičlennou posádkou směřovala ze severoirského Belfastu do Norska. V době, kdy plula u skotského pobřeží, měl 129 metrů dlouhé plavidlo jako jediný na starosti šestatřicetiletý velící důstojník z Ruska. Ten ale měl ještě před službou "soukromý telefonát, jenž v něm vyvolal úzkost, takže vypil půl litru tvrdého alkoholu", píše se ve zprávě vyšetřovatelů, o níž informovala CNN. O půlnoci pak důstojník nastoupil na hlídku.

Kvůli opilosti ale nebyl schopen včas změnit kurz - ignoroval totiž radar, který na nebezpečí opakovaně upozorňoval. Alarm, který by na dlouhou nečinnost hlídky upozornil zbytek posádky, nebyl navíc zapnutý. Dechová zkouška po nehodě ukázala, že muž osmkrát překročil limit alkoholu v dechu platný pro britské profesionální námořníky.

Vlastník lodi, společnost DFDS, uplatňuje vůči alkoholu na palubách svých lodí nulovou toleranci. Vyšetřování ale ukázalo, že na Lysblink Seaways fungoval hojně využívaný celní sklad s destiláty, pivem a vínem.

"Záznamy ukázaly, že sklad byl pravidelně doplňován. Prázdné lahve od piva, vína a tvrdého alkoholu nalezené na palubě po nehodě poukazují na to, že posádka výrazně holdovala alkoholu," uvedli vyšetřovatelé.

Jako jednu z dalších příčin nehody, která se obešla bez zranění a při které do moře vyteklo 25 tun lodního paliva, označili nedostatek kontrolních mechanismů a špatné navigační zvyklosti.

 

Právě se děje

Další zprávy