reklama
 
 

Naděje umírá poslední, ukazují japonští záchranáři

15. 3. 2011 16:41
I čtyři dny po zemětřesení a tsunami nacházejí japonští záchranáři živé lidi

Tokio - Čtyři dny po ničivém zemětřesní a následné vlně Tsunami přišly z Japonska alespoň nějaké dobré zprávy. Záchranářům se stále daří v troskách nacházet živé lidi. Ti, kdo postrádají své blízké, tak ještě nemusejí ztrácet naději.

Zřejmě nejneuvěřitelnější je příběh zachráněné čtyřměsíční holčičky z města Išinomaki, kterou tsunami doslova vytrhla z matčiny náruče.

Když vojáci ulice města ležícího severovýchodně od přístavu Sendaj prohledávali, nevěřili svým uším. Zpoza trosek se ozýval dětský nářek. A skutečně: po odstranění nánosu dřeva, rozbitého skla a kamení, nalezli záchranáři živou a zdravou holčičku.

Jak pod troskami přežila, zůstává záhadou. Její nalezení ale každopádně motivovalo záchranáře, aby v pátrání neustávali.

"Dodalo nám to energii. Budeme hledat s ještě větším odhodláním," potvrdil jeden z vojáků místním novinám.

Příběh se šťastným koncem se odehrál také v prefektuře Iwate, kde se záchranářskému týmu z Ósaky podařilo vyprostit sedmdesátiletou ženu, kterou přívalová vlna odnesla i s jejím domem.

Podle mluvčí ósackých hasičů Juky Kotani je žena při vědomí, ale kvůli podchlazení musela být hospitalizována.

Další zázrak se neodehrál na pevnině, ale na moři. Šedesátiletý Hiromitšu Šinkawa plul dva dny na střeše svého zdemolovaného domu po otevřeném moři. Pomoci se mu dostalo až  patnáct kilometrů od pobřeží. 

"Nade mnou létaly helikoptéry a kolem pluly lodě, ale neviděli mě. Myslel jsem, že je to poslední den mého života," cituje agentura AFP zachráněného muže.

Zatímco přicházejí ojedinělé zprávy o zázračných přeživších, počet obětí japonské katastrofy stoupá. Aktuální počet potvrzených obětí už se blíží ke čtyřem tisícům a dalších téměř 6,5 tisíce Japonců je pohřešováno.

Situaci na severovýchodě Japonska navíc komplikuje sněžení.     

autor: Petr Jemelka | 15. 3. 2011 16:41

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama