Na dně Černého moře vědci objevili desítky vraků, leží tam už od dob osmanské a byzantské říše

ČTK ČTK
25. 10. 2016 7:55
Významný objev našli průzkumníci na dně Černého moře. Tým vedenými britskými experty objevil čtyři desítky vraků z dob osmanské a byzantské říše. Nález experti označují za významný příspěvek ke studiu starověkého a středověkého osídlení břehů Černého moře.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Moskva – Vraky 40 lodí z dob osmanské a byzantské říše objevila na dně Černého moře mezinárodní skupina výzkumníků. Projekt průzkumu dna podle ruských médií zorganizovala univerzita v britském Southamptonu. Zbytky lodí byly nalezeny v hloubce 1800 metrů.

Nález experti označují za významný příspěvek ke studiu starověkého a středověkého osídlení břehů Černého moře. Vraky byly objeveny s pomocí moderní technologie trojrozměrného zobrazování, aniž bylo narušeno mořské dno.

Podle šéfa průzkumné expedice Johna Adamse se zbytky lodí dobře zachovaly, protože pohřebiště lodí leží v "mrtvé" zóně Černého moře, kam neproniká světlo a kde je nízká hladina kyslíku.

Expedice byla podle ruské tiskové agentury TASS původně zaměřena na průzkum kolísání hladiny Černého moře a dopad tohoto jevu na osídlení jeho břehů.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy