reklama
 
 

Funguje to. Cigarety bez loga zachraňují životy

21. 2. 2015 12:24
Austrálie před dvěma lety jako první země na světě sjednotila vzhled cigaretových krabiček. Opatření zabralo. Teď budou o stejném opatření hlasovat britští poslanci.

Londýn - Standardizování vzhledu cigaretových krabiček má smysl.

Nahrazování marketingově zajímavého vzhledu všech značek jednobarevným obalem doplněným snímkem nádoru plic či jiného zdravotního následku kouření skutečně odrazuje.

Jednotný vzhled balení cigaret před dvěma lety zavedla jako první země na světě Austrálie a nyní se ukazuje, že se vydala správným směrem.

Kombinace obou opatření se ukázala jako nejefektivnější. Při jednotné barvě totiž znak a jméno značky neodvádějí pozornost, a potenciální i aktivní kuřáci se tak chtě nechtě dívají na odpudivá varování.

Ze závěrů studie, publikované v odborném magazínu Addiction, vyplývá, že silní kuřáci se díky novým obalům nikotinové vášni oddávají méně, sváteční často přestávají úplně a dospívající s ním ani nezačínají.

Tabákové koncerny nicméně tvrdí, že jim od roku 2012 tržby neklesly. "Jediné, k čemu sjednocení podoby krabiček přispělo, je to, že je letos počet kuřáků na sedmiletém maximu," komentoval studii mluvčí britské asociace výrobců tabáku v deníku The Guardian.

Absence značky, k níž se často pojí image, odrazuje podle studie především teenagery.

Druhou zemí na světě, která by mohla standardizovaná balení cigaret s grafickým varováním zavést, je Velká Británie.

Zákonodárci o tom budou hlasovat v březnu, a pokud na návrh kývnou, může nový zákon začít platit už v příštím roce.

"I kdyby to zabránilo jednomu z dvaceti mladých lidí, aby začal kouřit, a nikoho ze stávajících kuřáků od cigaret neodradilo, zachrání to dva tisíce životů ročně," vypočítává Robert West z listu Addiction.

autor: Petr Jemelka | 21. 2. 2015 12:24

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama