Vlak je rychlejší, ale nezastavuje. Snímky z trati, kterou v Keni postavili Číňané

Nová železnice v Keni.
Jednou z nich je i stanice ve zmíněném městě Kiu se šesti tisíci obyvatel, kde už vlak nestaví. Alternativou je silniční doprava, která je však oproti vlaku pomalá a drahá.
Kratší doba jízdy s sebou ale nese i nevýhody. Vlak staví jen na šesti zastávkách. Dříve mělo vlastní stanici až 46 míst.
To je podle agentury Bloomberg také důvod, proč Čína loni v dubnu odmítla financovat trať, která by spojovala Keňu s Ugandou. V přepočtu by stála 84 miliard korun. Už nyní ale Keňa dluží Číně takovou částku, že tvoří 22 procent státního dluhu.
Odborníci před čínskou iniciativou Pásu a stezky varují, protože cena stavby mnohdy převyšuje částku, kterou si státy mohou dovolit. Hrozí jim, že upadnou do dluhové pasti.
Foto: Reuters
Zahraničí Reuters Zahraničí, Reuters
7. 2. 2020 19:07
Před třemi lety se v Keni otevřela nová železniční trať, která spojuje metropoli Nairobi s druhým největším městem země Mombasa. Projekt financovala Čína v rámci iniciativy Pás a stezka. Lidé teď ve vlaku stráví jen polovinu času, jízdenky jsou ale mnohem dražší a některé menší zastávky byly zrušeny. Místní lidé si proto stěžují, že z vlaku se stal dopravní prostředek jen pro bohaté.
 

Právě se děje

Další zprávy