Finanční žraloci z J&T koupili vlivný deník Pravda

Zahraničí Zahraničí
1. 3. 2010 17:15
Obě zúčastněné strany mlčí o ceně obchodu
Foto: Repro Aktuálně.cz

Bratislava - Druhý největší slovenský seriózní deník - Pravda - mění majitele.

Jak uvedl online deník Aktuálně.sk, prodej Brity vlastněného nakladatelství Perex, které kromě Pravdy vydává i inzertní časopis Avízo, se uskutečnil v uplynulých dnech.

Smluvní strany se rozhodly nezveřejnit cenu transakce.

Slovenská média píší, že nakladatelství odkoupila česká společnost Florena, a.s., která se podle obchodního rejstříku zabývá pronájmem nemovitostí a bytových i nebytových prostor.

Stoprocentním vlastníkem Floreny je slovenská společnost Insfin a.s, v níž figurují Lýdia Hrivnáková a Silvia Krcheňová. Dámy, prostřednictvím kterých před měsícem propojil šéf SDKÚ-DS Mikuláš Dzurinda tendr na elektronické mýto a finanční skupinu J&T.

Infobox

  • Pravda je nejstarším slovenským deníkem.
  • Vznikl už v roce 1920 pod názvem Pravda chudoby.
  • S prodejem okolo 50 tisíc kusů je na slovenském mediálním trhu čtyřkou mezi deníky a dvojkou mezi všeobecnými deníky

A právě lidé z J&T zastupovali kupující stranu při jednáních s - nyní již bývalým - vlastníkem novin. Podle Aktuálně.sk v rámci transakce získala skupina J&T právo od Floreny vydavatelství Perex koupit.

"Když jsme zaregistrovali zájem britských vlastníků Pravdu a Avízo prodat, identifikovali jsme to jako zajímavou investiční příležitost. V médiích vidíme velký potencivál," citovala Pravda jednoho ze zakladatelů J&T Ivana Jakaboviča. "Deník Pravda je na Slovensku nejstarším deníkem, nadto je - po jistém vyčištění trhu v 90. letech - jedním z pouze dvou všeobecných deníků na domácím trhu. Vidíme velký prostor pro růst. Jde o silné předpoklady, s nimiž se dá do budoucna počítat."

Jak dodává Aktuálně.sk, žádná ze společností, které se složité transakce zúčastnily, není propojená s firmou Mac TV,s.r.o. Ta na Slovensku provozuje televizi JOJ.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 36 minutami

Rath v létě podal ústavní stížnost, soud o ní rozhodne spolu s podnětem Mladého

Bývalý středočeský hejtman za ČSSD David Rath podal v létě ústavní stížnost proti verdiktu v první větvi korupční kauzy. Ústavní soud ji bude řešit společně s podnětem dalšího aktéra téže kauzy, manažera Tomáše Mladého. Konečné rozhodnutí o stížnostech zatím nepadlo, uvedla mluvčí soudu Miroslava Číhalíková Sedláčková.

Soudcem zpravodajem, který připraví rozhodnutí, bude Vladimír Sládeček. Důvodem pro spojené řízení je věcná souvislost obou podnětů. "Stěžovatelé brojí proti totožným rozhodnutím obecných soudů, která byla vydána v řízení, jehož byli oba účastníky. Na základě tohoto zjištění, z důvodu hospodárnosti a efektivity, Ústavní soud spojil ve výroku uvedené věci ke společnému řízení," stojí v usnesení.

Rozsudek v první větvi korupční kauzy kolem Ratha letos potvrdil Nejvyšší soud, když odmítl všechna dovolání. Odsouzení včetně Ratha v nich vznesli desítky různých námitek, avšak neuspěli. "Trestná činnost spáchaná obviněnými byla činností sofistikovanou, kdy se navenek průběh obou veřejných zakázek jevil jako souladný se zákonem o veřejných zakázkách," rozhodl Nejvyšší soud.

Zdroj: ČTK
Další zprávy