reklama
 
 

Evropský tisk se loučí s šéfem ODS citacemi jeho výroků

26. 3. 2010 16:01
Rakouské deníky českého expremiéra nešetří, ale v Rakousku samotném to prý není o moc lepší

Praha - Politický vývoj v České republice a změny v Občanské demokratické straně sledují média především v okolních zemích.

Rakouská tisková agentura APA soudí, že Topolánkova politická kariéra je u konce. Informuje o komiksových postavičkách ODS Marii Slušné a Václavu Dobrákovi, s nimiž má ale podle APA Topolánek jen máloco společného.

Agentura se také vrátila k silným výrokům předsedy ODS na téma Lisabonská smlouva.

"Odmítnutou ústavu EU nazval vulgárním anglickým výrazem shit a Lisabonskou smlouvu, kterou sám podepsal, označil za 'nutné zlo' jako ochranu před 'ruským medvědem'."

Deník Die Presse napsal, že Topolánkovy "obhroublé výrazy" jsou pověstné, ale už to začalo zacházet příliš daleko, a rovněž cituje z expremiérova slovníku.

"Politik, který se omlouvá tvrzením, že má nevymáchanou pusu, by měl být nepřijatelný," napsal už včera deník Der Standard, ale zároveň v komentáři dodává, že kandidátka krajně pravicových svobodných (FPÖ) na rakouskou prezidentku Barbara Rosenkranzová na tom není o mnoho lépe.

Agentura Reuters, jejíchž zpráv využívá drtivá většina hlavních světových médií, označuje výsledek českých voleb za těžko odhadnutelný.

Levice podle Reuters nemá většinu jistou. Agentura dále podotýká, že z problémů ODS bude těžit hlavně TOP 09, zatímco sociálním demokratům kauza Topolánek hlasy navíc nepřinese.

"Po volbách může vládnout sociální demokracie s podporou komunistů, sociální demokracie se středovými stranami anebo velká koalice ČSSD a ODS," popisuje agentura situaci v České republice.

Polské deníky zaujala na aféře Topolánek hlavně kritická slova českého expremiéra o církvích, protože římskokatolická církev má v Polsku silný vliv. V diskusi pod článkem na webové stránce deníku Gazeta Wyborcza však někteří Poláci jeho slova oceňují.

Slovenská tisková agentura SITA zdůrazňuje, že výměna Topolánka souvisí spíše s nízkými preferencemi strany a s obavami před volebním debaklem než přímo s jeho posledními výroky pro časopis LUI.

Dál od českých hranic ale výměna volebního lídra nejsilnější pravicové strany do médií nepronikla. Německé deníky ani velké stanice jako BBC či CNN ji ve zpravodajství opomíjejí.

Ruská tisková agentura RIA Novosti informuje o odstoupení Topolánka jen v krátké zprávičce, v níž také uvádí, že se tak stalo po "kontroverzních vyjádřeních na adresu křesťanů, židů a sexuálních menšin". Za favorita českých voleb RIA Novosti považuje Paroubka.

autor: Martin Novák | 26. 3. 2010 16:01

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama