Pegida kritizuje obaly Kinder čokolády. Blonďatého chlapce nahradily snímky fotbalistů tmavé pleti

ČTK ČTK
25. 5. 2016 16:15
Výrobce cukrovinek Ferrero před fotbalovým mistrovstvím Evropy změnil obaly oblíbené Kinder čokolády. Obrázek blonďatého chlapce nahradily dětské fotografie hráčů německého národního týmu. Na sociálních sítích se poté objevily komentáře, které kritizují obaly se snímky Jéroma Boatenga, jehož otec je Ghaňan, a Ilkaye Gündogana, který je tureckého původu. Výrobce se proti kritickým hlasům ze strany Pegidy ohradil s tím, že odmítá jakoukoliv formu rasismu a reakce je podle něj nesmyslná. Postoj stoupenců Pegidy odsoudila i německá média.
Stoupenci německé Pegidy na demonstraci.
Stoupenci německé Pegidy na demonstraci. | Foto: Reuters

Berlín - Příznivci německého protiimigračního hnutí Vlastenečtí Evropané proti islamizaci Západu (Pegida) vyvolali pobouření v německých médiích i mezi uživateli internetu svými výpady proti výrobci cukrovinek Ferrero.

Stoupencům Pegidy vadí, že firma na obalu Kinder čokolády nahradila obrázek blonďatého chlapce dětmi tmavé pleti.

Změna obalu je součást marketingové akce před fotbalovým mistrovstvím Evropy, obrázky ukazují dětské fotografie hráčů německého národního týmu.

Fotografie čokolád s dětmi tmavé pleti se podle televize N24 objevila na facebookové stránce bádensko-württemberské odnože Pegidy s komentářem "Nezastaví se před ničím". K příspěvku rychle přibylo mnoho komentářů stoupenců Pegidy, kteří odsuzovali změnu obrázku dítěte, označovali ji za protežování imigrantů a mluvili o bojkotování čokolády.

Z příspěvků na Facebooku podle N24 bylo patrné, že uživatelé nevědí o tom, že obrázky ukazují německé fotbalisty. Kritizované obaly ukazovaly dětské snímky Jéroma Boatenga, jehož otec je Ghaňan, a Ilkaye Gündogana, který je tureckého původu. Celkem Ferrero před šampionátem uvedlo na německý trh jedenáct variant čokolády s různými hráči.

Společnost Ferrero se proti kritickým hlasům ze strany Pegidy ohradila. V oficiálním prohlášení uvedla, že ji reakce překvapila a že k ní nevidí důvod. Zástupci společnosti také uvedli, že odmítají jakoukoli formu rasismu a diskriminace.

Proti Pegidě vystoupilo i mnoho německých uživatelů internetu. "Ti fotbalisté udělali pro Německo víc, než vy uděláte za celý život," uvedl na adresu příznivců hnutí jeden z uživatelů Twitteru. Další napsal, že by Ferrero mělo zavést speciální produkty pro stoupence Pegidy, a to mandlovou pochoutku "nacipán" a oříškovou čokoládu "nussolini".

Postoj stoupenců Pegidy odsoudila i německá média. N24 mluví o štvaní proti národnímu týmu, server deníku Bild o rasistech z Pegidy a rozhlasová stanice NDR ironicky poznamenává, že po muslimech a přistěhovalcích nyní hnutí vadí i čokoláda.

 

Právě se děje

Další zprávy