Chodkyně usmrcená autopilotem nečekaně vešla před vůz. Nehodě by nezabránil ani řidič, tvrdí policie

ČTK ČTK
20. 3. 2018 22:20
Vůbec první známý případ, kdy samořiditelné auto usmrtilo chodce, vzbudil v pondělí obavy o plánované uvedení těchto vozů do ostrého provozu v USA.
Uber testuje systémy autonomního řízení, v Arizoně havarovalo Volvo XC90.
Uber testuje systémy autonomního řízení, v Arizoně havarovalo Volvo XC90. | Foto: iStock

Washington - Videozáznam smrtelné nehody, při níž samořiditelný vůz firmy Uber zabil v noci na pondělí v americkém státě Arizona chodkyni, podle policie ukazuje, že žena náhle vstoupila autu do cesty.

Arizonské úřady nevidí v havárii důvod, proč zpřísňovat podmínky pro testovací provoz vozidel ovládaných autopilotem, uvedla agentura Reuters.

Vůbec první veřejně známý případ, kdy samořiditelné auto usmrtilo chodce, vzbudil v pondělí obavy o plánované uvedení těchto vozů do ostrého provozu v USA. Podle policie se však patrně nejednalo o chybu automatického ovládaní vozidla, ve kterém seděl řidič pro případ náhlé nutnosti zasáhnout do řízení.

"Je zcela zřejmé, že by bylo těžké zabránit této nehodě v jakémkoli modu (řízení)," řekla listu San Francisco Chronicle policejní náčelnice z města Tempe Sylvia Moirová.

Žena, která v noci na pondělí vedla svůj bicykl podél jedné z ulic tohoto předměstí Phoenixu, podle ní náhle vstoupila do vozovky z neosvětleného místa.

"Řidič vypověděl, že to bylo jako blesk, když ta osoba vešla před ně," uvedla policistka.

Její slova podle médií dávají naději na to, že nehoda nijak nezpomalí snahu o rychlé povolení provozu autopilotovaných vozů v USA. Jejich vývoji se kromě Uberu věnuje například technologický gigant Google, výrobce elektromobilů Tesla Motors či klasické automobilky.

Některé z nich včetně samotného Uberu přerušují testovací provoz či o tom uvažují. Podle vyjádření arizonských úřadů však patrně nemají důvod obávat se zpřísnění podmínek. Mluvčí arizonského ministerstva dopravy Kevin Biesty dnes podle Reuters uvedl, že současná regulace jejich provozu je dostačující.

"Domníváme se, že v tuto chvíli máme dostatečné zákony regulující provoz samořiditelných vozů," řekl Biesty.

Starosta Tempe Mark Mitchell prohlásil, že nebude požadovat po firmách přerušení testovacího provozu, avšak rozhodnutí Uberu počkat s dalšími jízdami do úplného vyšetření nehody vítá.

 

Právě se děje

Další zprávy