Pentagon zveřejnil tři videa s UFO. Chceme ukončit dohady, co máme v archivech, uvedl

Americké ministerstvo obrany udělalo radost milovníkům záhad. Zveřejnilo tři videozáznamy, na kterých posádky letounů zachytily takzvané neidentifikovatelné létající objekty (UFO).
UFO | Video: Reuters

Pentagon k tomu uvedl, že chce ukončit dohady a fámy o tom, jaké záznamy má v archivech, kolik jich je a co na nich je. Zveřejněná videa pocházejí z období mezi lety 2004 a 2015, dvě z nich už dříve unikla na veřejnost a publikoval je na svých webových stránkách deník New York Times.

Jeden ze záznamů pořídil pilot letadla, zavolaný v roce 2004 posádkou lodi na pomoc v Tichém oceánu zhruba 150 kilometrů od západoamerického pobřeží.

Objekt se pohyboval nízko nad hladinou vody a najednou rychle odletěl. Na délku měřil zhruba dvanáct metrů. "Vůbec netuším, co to bylo. Nemělo to křídla, ocas ani rotory," řekl před třemi lety deníku New York Times kapitán David Fravor, který seděl v kokpitu.

Další video zachycuje neznámý objekt, letící nad mraky proti směru větru a otáčející se kolem své osy.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy