Bulvár pobouřil Buckinghamský palác. The Sun napsal, že královna chce Brexit

ČTK ČTK
9. 3. 2016 15:44
Britský bulvární list The Sun zveřejnil zprávu, podle které královna Alžběta II. podporuje odchod Velké Británie z Evropské unie. Královnin mluvčí se vůči tomu vymezil s tím, že královna zůstává tradičně politicky neutrální. Buckinghamský palác podal stížnost u britské novinářské organizace IPSO. Britská společnost je kvůli referendu o setrvání země v EU, které se bude konat v červnu, rozdělená a postoj královny by mohl výrazně ovlivnit chování některých voličů.
Britská královna Alžběta II.
Britská královna Alžběta II. | Foto: Reuters

Londýn - Buckinghamský palác označil jako falešnou zprávu bulvárního listu The Sun, že britská královna Alžběta II. podporuje odchod Spojeného království z Evropské unie.

Královnin úřad k tomu uvedl, že panovnice v této věci zachovává neutralitu, napsala agentura Reuters. Alžběta II. zůstala nestranná i v roce 2014, kdy Skotsko rozhodovalo o vyhlášení nezávislosti. Skotové se nakonec vyslovili pro pokračování svazku s Londýnem.

The Sun zveřejnil zprávu s titulkem "Královna podporuje Brexit", tedy odchod Británie z EU. V textu se list odvolával na nejmenované zdroje, podle kterých královna nesouhlas s členstvím v Unii vyslovila nejméně dvakrát za poslední desetiletí.

"Královna zůstává politicky neutrální, jako je tomu po 63 let," uvedl královnin mluvčí. "Nebudeme komentovat falešná tvrzení anonymních zdrojů. Referendum je záležitostí Britů, kteří rozhodnou," dodal. Buckinghamský palác kvůli zprávě listu The Sun podal stížnost u britské novinářské organizace IPSO, uvedla BBC.

Podle zmíněných zdrojů Alžběta II. řekla někdejšímu vicepremiérovi a šéfovi liberálních demokratů Nicku Cleggovi v roce 2011 na hradě Windsor, že EU směřuje špatným směrem. Clegg, který podporuje setrvání Británie v Unii, zprávu označil za nesmysl.

"Vůbec si nevybavuji, že by se tohle stalo. Myslím, že toto není věc, na kterou bych zapomněl," napsal Clegg na Twitteru.

Britská společnost je před referendem, které je vyhlášeno na 23. června, rozdělená, proto by podle Reuters mohl postoj královny výrazně ovlivnit postoj voličů.

Britský premiér David Cameron svým voličům slíbil zreformovat vztahy Británie s EU a uspořádat do konce příštího roku referendum o setrvání země v Unii. Na příslušné dohodě se s unijními představiteli dohodl v únoru, následně na červen vyhlásil referendum.

 

Právě se děje

před 11 minutami

Mugabeho zabila rakovina, lékaři krátce před jeho smrtí zastavili chemoterapii

Příčinou úmrtí bývalého prezidenta Zimbabwe Roberta Mugabeho, který zemřel 6. září ve věku 95 let, byla rakovina. Lékaři v Singapuru, kde se dlouhodobě léčil, krátce před jeho smrtí zastavili chemoterapii. Důvodem byl Mugabeho vysoký věk, rozšíření nádorů a nízká účinnost léčby. O přesné příčině smrti zimbabwského exprezidenta poprvé promluvil současný prezident této jihoafrické země Emmerson Mnangagwa, informoval server BBC.

Zdroj: ČTK
před 40 minutami

Velšští ragbisté zahájili MS pohodlnou výhrou nad Gruzií

Velšští ragbisté vstoupili do mistrovství světa v Japonsku pohodlnou výhrou nad Gruzií 43:14. Vítězové Turnaje šesti národů vedli po první půli díky čtyřem položeným pětkám 29:0 a po změně stran si náskok bezpečně pohlídali. Velšský kapitán Alun Wyn Jones vyrovnal 129. startem národní rekord.

Spolufavorité skupiny D Velšané vlétli do utkání ve velkém stylu a už po dvou minutách otevřeli skóre. Gruzínci, kterým chybí zraněný kapitán Merab Šarikadze, postupně vyrovnali hru, ale bodů se dočkali až ve druhém poločase.

V neděli čeká Wales ostrý test v podobě obhájců stříbra Australanů, kteří si na úvod poradili s Fidži. Gruzie narazí na Uruguay.

před 58 minutami

Končí další časopis Jaromíra Soukupa, poslední Instinkt vyjde v říjnu

Měsíčník Instinkt, který vychází pod vydavatelstvím Empresa Media vlastněným Jaromírem Soukupem, končí. Poslední číslo vyjde v říjnu, informoval server Médiář. Vydavatelství tak hlásí konec už čtvrtého časopisu za poslední rok. Závěrem loňského roku přestaly vycházet magazíny pro mladé Popcorn a Top dívky, letos v létě pak z trhu zmizel i měsíčník Faktor Soukup. Instinkt vznikl v roce 2002 jako týdeník, do vlastnictví Empresy se dostal o devět let později. Letos v květnu se z časopisu stal měsíčník.

Zdroj: Domácí
Další zprávy