Britové vrací pacientku do života. Stačí k tomu mobil

Filip Rožánek Filip Rožánek
Aktualizováno 21. 5. 2016 21:24
Národní zdravotní služba shání 200 tisíc nových dárců krve. V britských městech instalovala billboardy se skutečnými pacienty. Každý kolemjdoucí jim může alespoň z mobilu darovat krev.
Podívejte se, jak aplikace funguje. | Video: NHS Give Blood

Londýn, Birmingham (Velká Británie) - Darování krve zachraňuje životy. Hodně názorně to díky nové kampani vidí obyvatelé dvou britských měst, Londýna a Bigminghamu. Právě tam v těchto dnech umístila agentura 23red interaktivní digitální billboardy se skutečnými pacienty, jejichž zdravotní stav se mění podle aktivity kolemjdoucích.

Foto: NHS Give Blood

Netradiční kampaň vznikla pro síť transfuzních stanic Národní zdravotní služby. Cílem je získat nové dárce krve do databáze. Je jich potřeba asi 200 tisíc, hlavně mladí lidé, jimž by mohlo být blízké právě použití moderních technologií v kampani.

Kreativní řešení je založeno na takzvané rozšířené realitě. Každý kolemjdoucí si může na předloktí nalepit speciální náplast. Na tu zareaguje mobilní aplikace, která virtuálně začne dárci odebírat krev a hadičkou ji nechává proudit do vaku připojeného k pacientovi.

Stav pacienta na billboardu se postupně zlepšuje a dárce se dočká veřejného poděkování. Ještě na místě se může zapsat do registru transfuzní stanice.

Celý článek si můžete přečíst na webu Marketing & Media.

 

Právě se děje

Další zprávy