Foto: Archeologové v Egyptě objevili 40 mumií. Nahlédněte do komory, kde byly ukryty

Archeologové objevili v egyptské provincii Mínjá jižně od Káhiry starověké pohřební komory.
Uvnitř se nachází asi 40 mumií různé velikosti i pohlaví.
Komory patřily rodině pocházející ze střední třídy.
Mumie jsou v dobrém stavu a nejméně deset z nich patří dětem.
Foto: Reuters
ČTK ČTK
2. 2. 2019 15:28
Archeologové objevili v egyptské provincii Mínjá jižně od Káhiry starověké pohřební komory, ve kterých se nachází asi 40 mumií různé velikosti i pohlaví. Komory patřily rodině pocházející ze střední třídy, která nejspíš žila v období dynastie Ptolemaiovců či na počátku římské nebo byzantské éry.

Americká sonda úspěšně přistála na planetce Bennu

Sonda OSIRIS-REx amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) úspěšně přistála na planetce Bennu, kde se pokusila odebrat vzorky horniny. Zda byl odběr úspěšný, se uvidí až v následujících dnech, uvedla dnes agentura AP.

"Nemůžu uvěřit, že jsme to doopravdy dokázali," řekl po přistání sondy jeden ze členů týmu NASA, profesor Dante Lauretta z Arizonské univerzity. "Sonda udělala všechno, co měla."

Poté, co OSIRIS-REx poslala na Zemi potvrzení o kontaktu s asteroidem vzdáleném více než 322 milionů kilometrů, propuklo v sále nadšení. Může však trvat až týden, než bude jasné, zda a případně kolik horniny se podařilo sondě odebrat a jestli bude potřeba další pokus.

Trump předčasně ukončil rozhovor, moderátorce slíbil odvetu

Kvůli nespokojenosti s moderátorkou ukončil americký prezident Donald Trump v úterý večer (místního času) předčasně rozhovor v televizi CBS. Následně pohrozil jeho předčasným zveřejněním a novinářce oblíbeného pořadu slíbil odvetu.

Trump dva týdny před prezidentskými volbami na twitteru kritizoval rozhovor s moderátorkou Lesley Stahlovou jako "podvod" a "předpojatost". Interview má CBS odvysílat tuto neděli v rámci předvolebního speciálu pořadu "60 Minutes" (60 Minut) o republikánu Trumpovi a jeho demokratickém vyzyvateli Joe Bidenovi.

Podle zdroje deníku byla důvodem ukončení rozhovoru Trumpova spokojenost s otázkami moderátorky.