Airbusu vypověděly službu oba motory, klesl o 4000 metrů

Zahraničí Zahraničí
27. 5. 2015 15:02
Na palubě stroje Singapore Airlines bylo 194 lidí, nikomu se nic nestalo.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Vojtěch Marek

Singapur - Airbus A330-300 společnosti Singapore Airlines se 194 lidmi na palubě ztratil v sobotu z dosud neznámých důvodů pohon v obou motorech a klesl o bezmála 4000 metrů, než opět nabral výšku.

K incidentu podle serveru The Guardian došlo 3,5 hodiny po startu ze Singapuru, když letoun ve výšce 11 900 metrů narazil na "silnou bouři".

Server Flightradar24 poznamenal, že k nevysvětlené poruše letu SQ836 došlo nad Jihočínským mořem.

"Oba motory nečekaně ztratily energii a piloti postupovali podle operačních procedur, aby obnovili normální funkci motorů," informovaly v prohlášení aerolinky. "Stroj pokračoval do Šanghaje, kde bez problémů přistál ve 22:56 místního času."

Podle společnosti byly oba motory značky Rolls-Royce po přistání v Číně důkladně zkontrolovány a otestovány, ale nebyly zjištěny žádné anomálie.

Nikomu ze 182 cestujících a 12 členů posádky se nic nestalo.

 

Právě se děje

před 52 minutami

Evropská komise podle Havlíčka odblokovala 18 miliard korun na projekty programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost

Evropská komise podle vicepremiéra a ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) odblokovala 18 miliard korun, které zadržovala na projekty v problémovém Operačním programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. EK platby pozastavila loni na jaře kvůli vysoké chybovosti. Podle vicepremiéra není jasné, kdy peníze proplatí.

"Před chvílí přišla esemeska, že byl dnes odpoledne odblokován ten zadržovaný peníz, těch 18 miliard korun," uvedl Havlíček. Jeho úřad prý čtyři měsíce vše dokládal unijním auditorům, kteří nakonec žádnou chybu neobjevili. "O nic nepřijdeme v tuto chvíli. Teď je jenom otázka, kdy nám ty peníze pošlou," uvedl Havlíček.

Peníze už ministerstvo průmyslu a obchodu dalo firmám, které o ně žádaly pro své projekty z problémového programu. Projekty se často uskutečňují po etapách, a tak se i na základě jednotlivých žádostí o platbu hradí. EK platby proplácí zpětně.

Další zprávy