Grafika: Do nového metra nespadnete. Projděte si linku D

Tomáš Kunc David Kohout, Tomáš Kunc, Obrazová sekce, METROPROJEKT Praha a. s. (vizualizace)
28. 8. 2015 6:42
Speciální stěny, které oddělí nástupiště a kolejiště, průchozí vozy bez strojvedoucích. Prohlédněte si novou linku metra, která by se v Praze mohla otevřít už za osm let.

Praha – Jižní část hlavního města by se do několika let mohla dočkat lepšího napojení na pražskou MHD. Pomoci by tomu měla modrá linka D, která má spojit Písnice se stanicí Náměstí Míru. Projekt za více než 50 miliard korun už je ve své finální fázi. Razicí štíty by se měly do země zakousnout nejpozději v roce 2018, optimisté hovoří o zprovoznění v roce 2023.

Novinkou jsou automatické vozy bez strojvedoucích, které budou po celé délce soupravy průchozí. Na provozu by měly ušetřit okolo 60 miliónů ročně. Na druhou stranu je chystaná varianta přibližně o 1,7 miliardy dražší než linka s klasickým provozem, pokud jde o počáteční náklady. Celý systém má lépe reagovat na aktuální situaci v dopravě.

Foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Soupravy metra

Na celé trase linky D z Písnice na Náměstí Míru by mělo jezdit šestnáct plně automatických souprav. Dopravní podnik za ně zaplatí 2,8 miliardy korun. Vlaky by pak měly být po celé délce průchozí a bez kabiny pro řidiče. Systém navíc umožní rychle reagovat na změny v dopravě. V případě, že se na nástupišti začnou tvořit kolony, systém automaticky vyšle z depa další vlak na trať. V opačném případě vlaky z trasy stáhne.  Docílí se tím větší plynulosti provozu. Automatické soupravy pak lze „přepnout“ na manuální řízení, což umožní v případě potřeby vlak přepravovat po všech stávajících trasách pražského metra.

 

Právě se děje

Další zprávy