Grafika: Do nového metra nespadnete. Projděte si linku D

Tomáš Kunc David Kohout, Tomáš Kunc, Obrazová sekce, METROPROJEKT Praha a. s. (vizualizace)
28. 8. 2015 6:42
Speciální stěny, které oddělí nástupiště a kolejiště, průchozí vozy bez strojvedoucích. Prohlédněte si novou linku metra, která by se v Praze mohla otevřít už za osm let.

Praha – Jižní část hlavního města by se do několika let mohla dočkat lepšího napojení na pražskou MHD. Pomoci by tomu měla modrá linka D, která má spojit Písnice se stanicí Náměstí Míru. Projekt za více než 50 miliard korun už je ve své finální fázi. Razicí štíty by se měly do země zakousnout nejpozději v roce 2018, optimisté hovoří o zprovoznění v roce 2023.

Novinkou jsou automatické vozy bez strojvedoucích, které budou po celé délce soupravy průchozí. Na provozu by měly ušetřit okolo 60 miliónů ročně. Na druhou stranu je chystaná varianta přibližně o 1,7 miliardy dražší než linka s klasickým provozem, pokud jde o počáteční náklady. Celý systém má lépe reagovat na aktuální situaci v dopravě.

Foto: METROPROJEKT Praha a. s., Dopravní podnik hlavního města Prahy

Bezpečnostní stěny

Zcela automatická linka má přitom být ještě bezpečnější než klasická. Zajistit to mají speciální stěny, které oddělí nástupiště a kolejiště. Ty zamezí případnému pádu cestujícího nebo zavazadla do kolejiště, případně neoprávněnému vniknutí do tunelu.  A jak systém stěn funguje? Jakmile vlak přijede do stanice, otevřou se současně dveře do vozu i dveře v bezpečnostní stěně. Před rozjezdem vlaku se oboje dveře současně uzavřou. Tyto stěny nicméně nemusí být výsadou pouze plně automatických linek. Teoreticky by se daly nainstalovat i na všechny dosavadní trasy metra.

 

Právě se děje

Další zprávy