Na D1 začali rozšiřovat pruhy, u Humpolce ve směru na Brno má kolona 13 kilometrů

ČTK ČTK
Aktualizováno 19. 12. 2018 14:28
Na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru začaly práce na rozšíření dálnice. Firma, již objednalo Ředitelství silnic a dálnic, tam poslala šest pracovních čet. Kvůli posouvání provizorních betonových svodidel je od rána doprava na dálnici stahována do jednoho jízdního pruhu, kvůli čemuž se tvoří kolony. Práce budou na dálnici pokračovat i ve čtvrtek.
Na opravované D1 u V. Jeníkova začaly práce na rozšíření dálnice | Video: ČTK

"Kolona na D1 směr Brno dosahuje 13 kilometrů, směr Praha je kolona 500 metrů. Zatím nedošlo k žádné mimořádné události a řidiči se chovají velice ukázněně," informovala policie na Twitteru kolem půl třetí odpoledne.

Mluvčí policie Dana Čírtková uvedla, že na místě prací jsou čtyři policejní hlídky, které asistují stavbařům a celý dálniční úsek monitorují. Na omezení upozorňují i informační tabule na D1. Údaje o aktuální situaci v dopravě lze najít i na Twitteru.

D1 bude řešit sněmovna

Sněmovna by se mohla ve čtvrtek zabývat dopravním kolapsem na dálnici D1, který nastal na zúženém modernizovaném úseku na Vysočině při sněžení minulý týden. Návrh poslanců opoziční KDU-ČSL na zařazení debaty na čtvrteční program nynější schůze ve středu dolní komora schválila. V úterý snahu lidovců o zařazení tohoto bodu na program vetovali poslanci vládního hnutí ANO.

Řidiči se podle mluvčí musí obrnit trpělivostí a musí se chovat ohleduplně. Dělníci s technikou dnes budou pracovat v obou směrech dálnice. Pokud práce neskončí ve čtvrtek, budou v pátek přerušeny kvůli očekávanému většímu provozu před vánočními svátky. Dělníci by se na dálnici vrátili 27. prosince.

Opravy v tomto úseku dálnice nabraly zpoždění a neskončily před zimou, tak, jak měly. Auta tam pořád jezdila ve zúžených jízdních pruzích. V minulém týdnu se po sněžení na D1 vytvořily kolony měřící desítky kilometrů.

V lednu betonová svodidla zcela zmizí

Opravit bude potřeba i kaverny, jež vznikly pod některými panely asi na 600 metrech opravované D1. Zasahují do jednoho metru pod jízdní pás směrem od středové části dálnice. "Na začátku příštího roku tam nastoupíme, opravíme kaverny a připravíme ten úsek tak, abychom mohli dočasná betonová svodidla úplně odstranit," řekl dnes mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

ŘSD v pondělí oznámilo, že kvůli zpoždění prací ukončí smlouvu se sdružením stavebních firem a vybere na dokončení oprav tohoto úseku dálnice jiného zhotovitele. Na právě zahájené posunutí svodidel a zasypání kaveren vybralo firmu bez soutěže takzvanou formou jednacího řízení bez uveřejnění.

Opravy mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly letos v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Po pondělním prohlášení ŘSD o ukončení smlouvy se stavebními firmami oznámila v úterý odstoupení od smlouvy za sdružení firma Geosan.

Podle vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) bude stát vymáhat penále.

Video: Firmy vyhozené z D1? Budeme se na nich hojit a pálit jim další penále, slibuje Rýdl.

Teď už mělo být hotových šest kilometrů krásné nové dálnice, do toho jsme ty firmy nepustili, protože by to nezvládly, říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl. | Video: Martin Veselovský
 

Právě se děje

Další zprávy