Rychlík z Turnova do Prahy srazil u Mnichova Hradiště člověka. Pohyboval se na zakázaném místě

ČTK ČTK
Aktualizováno 30. 12. 2016 19:34
Mezi Mnichovým Hradištěm a Loukovem na Mladoboleslavsku srazil odpoledne vlak člověka. S vážným zraněním byl převezen do liberecké nemocnice. Provoz na železniční trati je zastaven. Informoval řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. České dráhy zajišťují v místě náhradní autobusovou dopravu. Nehoda se stala krátce před 17:00, rychlík jel z Turnova do Prahy. Prvotní informace záchranných složek, která hovořila o úmrtí člověka, se později ukázala jako mylná. "Muž utrpěl velmi vážná poranění břicha nebo obličeje, přišel také o nohu. Jeho stav vyžaduje intenzivní péči, je připojen na umělou plicní ventilaci," řekla mluvčí středočeské záchranné služby Petra Effenbergerová.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Ludvík Hradilek
 

Právě se děje

před 24 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy