Středočeský kraj zaplatí ČSSD část kampaně, tvrdí ODS

ČTK ČTK
30. 1. 2012 18:52
ČSSD si tak svou propagaci před krajskými volbami zaplatí i z veřejných peněz, říká ODS
"David Rath je dnes už notoricky známý tím, že pod různými záminkami propaguje hlavně sám sebe, případně svou stranu," tvrdí Dagmar Nohýnková z ODS.
"David Rath je dnes už notoricky známý tím, že pod různými záminkami propaguje hlavně sám sebe, případně svou stranu," tvrdí Dagmar Nohýnková z ODS. | Foto: Petr Protivánek

Praha - Středočeský kraj chce podle opoziční ODS letos utratit desítky milionů korun za propagaci. Počítá s billboardy a inzercí v novinách. Občanští demokraté tvrdí, že kraj tak hejtmanovi Davidu Rathovi a jeho ČSSD zaplatí z veřejných peněz část kampaně před krajskými volbami.

Vedení hejtmanství to odmítá. Podle něj je objem peněz vynakládaný na reklamu každým rokem stejný.

"David Rath je dnes už notoricky známý tím, že pod různými záminkami propaguje hlavně sám sebe, případně svou stranu. Již nyní je zřejmé, že z veřejných krajských peněz chce zaplatit sobě a sociální demokracii část předvolební kampaně," uvedla předsedkyně kontrolního výboru zastupitelstva Dagmar Nohýnková (ODS).

Financování je podle ní natolik neprůhledné, že se skutečné náklady nedají zjistit.

Mluvčí hejtmanství Berill Mascheková to ale popřela. Rozsah objednávané inzerce je podle ní již čtvrtým rokem stejný. "Stejně tak rozpočet na chod celého mediálního oddělení je stejný, jako byl za exhejtmana (Petra) Bendla (ODS)," dodala.

Inzerce v novinách, spoty i billboardy

Kraj chce mít podle ODS každých 14 dní celostránkovou inzerci v Mladé frontě Dnes, Denících Bohemia a Právu a jednou měsíčně v Blesku. Dále se chce během roku podle potřeby prezentovat v dalších sedmi týdenících a čtrnáctidenících a dalších regionálních a místních denících. Hodlá údajně využívat i televizní stanice Metropol, Mladá Boleslav, Fonka a BTV.

Další náklady bude mít s billboardy. Podle ODS si jich pronajal celou síť rovnou na celý rok s tím, že zde bude postupně propagovat odborné vzdělávání, pivní slavnosti, Gurmánfest nebo filmové dny v Poděbradech. Propagaci si hejtmanství zaplatilo i formou televizních spotů v autobusech na linkových spojích v některých částech kraje.

Částku 5,6 milionu zaplatil Středočeský kraj podle občanských demokratů za výrobu televizních klipů pro nadnárodní televizní společnosti, které mají propagovat region v sedmi jazykových mutacích. Kromě ceny samotných spotů zaplatí kraj ještě jejich vysílání.

Kraj se propaguje i na letišti

Kromě toho letos zaplatí dalších 4,2 milionu Kč za vysílání spotů na letišti v Ruzyni. Jde převážně o peníze z 50 milionů, které poskytla EU na propagaci cestovního ruchu v kraji a díky nimž se již loni mohli zahraniční návštěvníci na letištních billboardech seznámit s hejtmanem Rathem hned při výstupu z letadla.

Mascheková potvrdila, že v případě propagace cestovního ruchu jsou kampaně hrazené z fondů Evropské unie, kdy tyto finanční prostředky byly na tento účel přímo alokovány. "Tato kampaň také není žádnou novinkou a běží již třetím rokem," podotkla.

ODS zřejmě do boje o křeslo středočeského hejtmana v podzimních krajských volbách vyšle Raduana Nwelatiho. Mladoboleslavský primátor získal od oblastních sněmů nejvíce nominací. Z dalších velkých stran mají o kandidátovi na hejtmana jasno TOP 09 a Starostové. Lídrem kandidátky bude poslankyně Helena Lagšádlová. Za ČSSD bude s největší pravděpodobností funkci obhajovat Rath.

 

Právě se děje

Další zprávy