reklama
 
 

Rakovnický týdeník se nemusí omlouvat exministru Chládkovi, rozhodl soud

27. 10. 2015 13:38
Pražský soud rozhodl, že regionální rakovnický týdeník Raport se nemusí omlouvat exministru Marcelu Chládkovi za článek, který ho spojoval s korupční kauzou exhejtmana Davida Ratha. Potvrdil tak předchozí zamítnutí Chládkovy žaloby. Kritika Chládka v Raportu podle soudu nezasahuje do osobnostních práv.

Praha - Rakovnický týdeník Raport se nemusí omlouvat bývalému ministru školství Marcelu Chládkovi za článek, který ho spojoval s korupční kauzou středočeského exhejtmana a poslance ČSSD Davida Ratha.

Vrchní soud v Praze potvrdil předchozí zamítnutí Chládkovy žaloby Krajským soudem v Praze. Chládek byl na kraji Rathovým náměstkem.

Exposlance Ratha poslal soud letos nepravomocně na 8,5 roku do vězení za korupci při ovlivňování veřejných zakázek.

Soud: jeho čest to nepoškozuje

Rozhodnutí vrchního soudu je pravomocné a lze proti němu podat pouze dovolání k Nejvyššímu soudu. Podle soudkyně Dagmar Javůrkové nejsou k odvolání důvody a předchozí soud se prý vypořádal s případem správně.

Kritika Chládka v Raportu podle ní nezasahuje do osobnostních práv. "Ani v kontextu nelze nalézt něco, co by poškodilo čest žalobce," dodala.

Chládek se domáhal omluvy za komentář z května 2012, který vyšel krátce po zadržení exhejtmana Ratha a spojoval Chládka coby někdejšího krajského náměstka s údajně pochybnými veřejnými zakázkami.

Právní zástupce exministra tvrdí, že Týdeník Raport o něm údajně bez důkazu napsal, že jistě i on by měl jít do vězení a je zapletený do ovlivňování tendrů.

Reagoval vlastním článkem

Chládek si podle soudkyně navíc částečně zařídil nápravu, když jako politik reagoval vlastním článkem na tvrzení autora regionálního týdeníku.

Bývalý politik se jednání nezúčastnil. Chládek nyní působí ve Fotbalové asociaci ČR jako generální manažer reprezentací a akademií, z pozice ministra byl letos odvolán kvůli údajné šikaně zaměstnanců.

Ministr také při hlavním líčení v Rathově kauze vypovídal jako svědek a uvedl, že nezaznamenal jakékoliv předražování zakázek.

Hospodářské noviny dříve napsaly, že zmíněné komentáře v týdeníku nejsou tak ostré a směřovaly k tomu, aby Chládek vysvětlil okolnosti údajně zmanipulovaných zakázek, jinak by mohl být pro voliče nedůvěryhodný.

autor: ČTK | 27. 10. 2015 13:38

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Středočeský kraj

    reklama
    reklama
    reklama