V zácpách u "Kulaťáku" váznou i autobusy ze Suchdola. Nelze je zkrátit, jediná záchrana je tramvaj

Domácí Domácí
13. 7. 2016 18:02
Ucpané Vítězné náměstí netrápí jen řidiče, ale také cestující městské hromadné dopravy. Autobusy mířící ze Suchdola na metro Dejvická stojí v zácpách kvůli uzavírce Korunovační ulice i desítky minut. Organizátor hromadné dopravy je v patové situaci: linky autobusů zkrátit nemůže a zároveň kvůli stavbě nové budovy ČVUT nelze rozšířit ani speciální autobusový pruh, který by průjezd zrychlil. Jedinou možností pro cestující, jak se vyhnout zácpám, je už na Podbabě přestoupit na tramvaje 8 nebo 20, které jezdí ve špičce každých pět minut.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Hospodářské noviny

Praha – Letní uzavírka Korunovační ulice výrazně zkomplikovala provoz na Vítězném náměstí v pražských Dejvicích, kde se přitom tvoří zácpy už od otevření tunelového komplexu Blanka. V kolonách před "Kulaťákem" stojí i desítky minut také cestující autobusů mířících ze Suchdola na metro Dejvická. Situace se zlepší zřejmě až ke konci letošního roku.

Problém s ucpanou ulicí Jugoslávských partyzánů řeší Regionální organizátor pražské integrované dopravy (Ropid) už od září 2011. „Uzavírka Korunovační ulice je pro nás nová, ale jinak je průjezd ulicí problém už od doby, co se zúžil příjezd na Kulaťák,“ vysvětluje mluvčí Ropidu Filip Drápal. Kvůli novému přechodu pro chodce a tramvajovému ostrůvku se tehdy dva jízdní pruhy pro auta a autobusy zúžily na jeden, což okamžitě způsobilo kolony.

Zhruba devadesát metrů před vjezdem na kruhový objezd se sice ulice rozšiřuje o speciální pruh pro autobusy, k plynulosti provozu to ale nestačí. „Aktuálně toho tento pruh skutečně moc neřeší,“ souhlasí Drápal. „Máme připravené prodloužení pruhu asi o 80 metrů, to ale neproběhne, dokud neskončí stavba nové budovy ČVUT,“ řekl Drápal. Nové sídlo Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky se staví na rohu ulic Velfíkova a Jugoslávských partyzánů. Jeho otevření se plánuje až na přelom letošního roku.

„Ještě se zvažují varianty, že by mezi Podbabou a Dejvickou vznikla nová zastávka. Cestující by mohli přestoupit na tramvaj, jakmile dojedou na začátek kolony,“ popisuje Drápal. Ropid lidem doporučuje, aby na tramvaje číslo 8 nebo 20 přestoupili hned na Podbabě. Ve špičce jezdí tramvaje nejdéle po pěti minutách.

Autobusy z ulice nezmizí

Autobusy musí zajíždět až na Vítězné náměstí, protože by se na Podbabě neměly kde otočit a není ani kde je odstavit. „Zároveň by to v době, kdy se kolony netvoří, znamenalo pro cestující ještě další přestup navíc. To zase není přijatelné pro městskou část Suchdol, která je na autobusy napojená,“ vysvětluje Drápal.

Problémy s dopravou se okolo Vítězného náměstí vyostřily po otevření tunelového komplexu Blanka loni v září, doprava pak úplně kolabuje od začátku léta.

Na výjezdu z kruhového objezdu nově přibyl přechod pro chodce, který v časech mimo špičku dopravu brzdí, a přes náměstí navíc proudí auta, která by jindy jela ulicí Korunovační. Ta bude kvůli opravě mostu uzavřená až do konce roku. Jiná objízdná trasa než přes Vítězné náměstí neexistuje.

 

Právě se děje

Další zprávy