Prach ze stavby aktivoval čidla a tunel Blanka se na hodinu uzavřel, tvořily se kolony

ČTK ČTK
Aktualizováno 16. 3. 2016 14:45
Pražský tunel Blanka byl ve středu ráno zhruba na hodinu obousměrně uzavřen. Provoz v něm byl znovu obnoven až kolem desáté hodiny. Před vjezdy do tunelu se tvořily kolony. Na vině byl prach ze stavebních prací, na který zareagovala kontrolní čidla.
Výjezdy z tunelu Blanka.
Výjezdy z tunelu Blanka. | Foto: Radek Pecák

Praha - Pražský tunel Blanka byl ve středu ráno zhruba hodinu obousměrně uzavřen a před vjezdy do něj se tvořily kolony. Příčina uzavření byla zpočátku nejasná, policie měla informace o nespecifikované chybě řídicího systému, lidé z magistrátu posléze uvedli, že tunel byl uzavřen na základě správné reakce kontrolního čidla na prach ze stavebních prací.

Policie dostala informace o uzavření krátce před 09:00. Odpovědný zaměstnanec z magistrátu řekl, že příčinou uzavření byl prach ze stavebních prací, na který správně zareagovalo čidlo. Na základě toho byl tunel automaticky uzavřen. Podobná situace podle něj nastala poprvé za dobu, co tunel Blanka funguje.

Pravděpodobně prý kvůli tomu, že se podobné práce nikdy předtím neodehrávaly v takové blízkosti požárních čidel. Hasiči nebyli podle mluvčí Pavlíny Adamcové do Blanky přivoláni.

Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD) sdělil, že "došlo k poruše čidel". "Podle mých informací došlo k pochybení při údržbě tunelového komplexu, které způsobilo aktivaci detektorů požáru," doplnil odpoledne.

"Budu chtít vědět, proč se chyba stala, ale hlavně, jaká opatření budou přijata, aby se nemohla opakovat. Celá událost má aspoň jeden pozitivní aspekt v tom, že se v praxi potvrdila funkčnost bezpečnostních systémů tunelového komplexu. To ale samozřejmě nikterak neospravedlňuje nepříjemnosti, které uzavření tunelového komplexu způsobilo řidičům," řekl na dotaz.

Problematická silniční stavba se po řadě odkladů otevřela loni v září. Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 tisíc aut. Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut.

Za 43 miliard si dovedu představit podstatně lepší zlepšení dopravy, nejen automobilové, ale vůbec dopravního systému jako celku, tvrdí Vratislav Filler. Přesměroval by více aut z centra na okruh. | Video: Martin Veselovský
 

Právě se děje

Další zprávy