Praha - Pražský tunel Blanka byl ve středu ráno zhruba hodinu obousměrně uzavřen a před vjezdy do něj se tvořily kolony. Příčina uzavření byla zpočátku nejasná, policie měla informace o nespecifikované chybě řídicího systému, lidé z magistrátu posléze uvedli, že tunel byl uzavřen na základě správné reakce kontrolního čidla na prach ze stavebních prací.
Policie dostala informace o uzavření krátce před 09:00. Odpovědný zaměstnanec z magistrátu řekl, že příčinou uzavření byl prach ze stavebních prací, na který správně zareagovalo čidlo. Na základě toho byl tunel automaticky uzavřen. Podobná situace podle něj nastala poprvé za dobu, co tunel Blanka funguje.
Pravděpodobně prý kvůli tomu, že se podobné práce nikdy předtím neodehrávaly v takové blízkosti požárních čidel. Hasiči nebyli podle mluvčí Pavlíny Adamcové do Blanky přivoláni.
Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD) sdělil, že "došlo k poruše čidel". "Podle mých informací došlo k pochybení při údržbě tunelového komplexu, které způsobilo aktivaci detektorů požáru," doplnil odpoledne.
"Budu chtít vědět, proč se chyba stala, ale hlavně, jaká opatření budou přijata, aby se nemohla opakovat. Celá událost má aspoň jeden pozitivní aspekt v tom, že se v praxi potvrdila funkčnost bezpečnostních systémů tunelového komplexu. To ale samozřejmě nikterak neospravedlňuje nepříjemnosti, které uzavření tunelového komplexu způsobilo řidičům," řekl na dotaz.
Problematická silniční stavba se po řadě odkladů otevřela loni v září. Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 tisíc aut. Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 milionu aut.