Stavbu metra do Motola prodražují rekordně vícepráce

Petr Holub
12. 9. 2013 10:00
Dopravní podnik, který stavbu investuje, porušuje zákon o veřejných zakázkách.
Obrázek z ražby prodloužené trasy A do Motola.
Obrázek z ražby prodloužené trasy A do Motola. | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Stavbu nového prodloužení trasy A pražského metra mezi Dejvickou a Motolem provází problémy. Pražský dopravní podnik, který stavbu investuje, porušuje zákon o veřejných zakázkách při zadávání takzvaných víceprací.

Upozornil na to dokument, jenž pro dopravní podnik sepsali zaměstnanci jeho vnitřního auditu a s nímž měl možnost se seznámit deník Insider, který o věci informoval ve svém středečním vydání.

Auditoři prozkoumali koncem srpna smlouvy dopravního podniku s dodavatelskými firmami. Zaujaly je především dokumenty, které popisovaly průběh tří „jednacích řízení bez uveřejnění" z letošního března a dubna.

Tento typ zadávacích řízení se používá v případech, když potřebnou zakázku může z nějakých důvodů zajistit pouze jedna firma. Státní či městský investor může tuto firmu oslovit, když předtím v dokumentaci uvede důvody, proč práci nemůže provést někdo jiný.

Při stavbě prodloužení trasy A navíc giganticky narostla částka na tyto takzvané vícepráce. Podle zjištění Insideru dosahují 30-40 procent z rozpočtu v celkové výši 22,6 miliardy, i když česká legislativa připouští běžné vícepráce maximálně ve výši 10 procent

Vícepráce, na které byly uzavřeny smlouvy v březnu a dubnu, dosahovaly hodnoty desítek milionů korun. Až další kontrola může vyloučit, že stejně byly zadány všechny vícepráce v celkové hodnotě zhruba sedmi miliard korun.

Přečtěte si další podrobnosti v placeném deníku Insider: Vícepráce na metru do Motola dosáhly 30-40 procent rozpočtu

 

Právě se děje

Další zprávy