Stavba tramvajové trati z Modřan do Libuše začne v říjnu, hotovo má být příští rok

ČTK Domácí ČTK, Domácí
23. 2. 2021 12:34
Pražský dopravní podnik získal stavební povolení na prodloužení tramvajové tratě z Modřan do Libuše. Nyní bude hledat v tendru stavební firmu a letos v říjnu chce zahájit stavbu, která bude dokončená na konci roku 2022. Náklady na 1,7 kilometru dlouhou trať jsou předběžně odhadnuté na 350 milionů korun, 85 procent pokryje dotace EU. Trať chce podnik v budoucnu prodloužit až na Nové Dvory.
Vizualizace nové tramvajové trati z Modřan do Libuše
Vizualizace nové tramvajové trati z Modřan do Libuše | Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Nová trať začne u tramvajové smyčky Sídliště Modřany, odkud povede ulicí Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou. Odtud zamíří k plánované stanici metra D Libuš do míst, kde je nyní autobusová zastávka Pavlíkova. Na prodlouženém úseku bude čtveřice zastávek - Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš.

U budoucí stanice metra D Libuš bude smyčka pouze dočasná. "Smyčka zde bude pouze do doby, než zprovozníme prodloužení tratě na Nové Dvory, ke které v současnosti zpracováváme projektovou dokumentaci, nebo než bude zapotřebí v daném prostoru zahájit stavbu metra D," uvedl technický ředitel dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský. Trať na Nové Dvory bude měřit 1,8 kilometru.

"Můžeme si odškrtnout další důležitý krok pro rozvoj Prahy. Tramvajová trať Modřany - Libuš dnes získala pravomocné stavební povolení a DPP v následujících týdnech vypíše veřejnou zakázku na zhotovitele. Pokud vše půjde, jak má, už na konci roku 2022 bychom se mohli svézt po nové 1,7 km dlouhé tramvajové trati, pro kterou se nám podařilo z 85 % zajistit financování z EU. Majetková situace zde nebyla vůbec jednoduchá. Osobně jsem se scházel s vlastníky pozemků a podařilo se nám celý proces co nejvíce urychlit," řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

DPP chce letos rovněž zahájit stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě a prodloužení tratě z Barrandova do Holyně. 

Podnik nyní opravuje koleje v Chotkově ulici. Poté, co práce dokončí, zahájí 26. února výměnu kolejí a kolejových oblouků v úseku od křižovatky Bělehradské a Jugoslávské ulice po křižovatku Francouzské a Blanické. Opravy se chystají i v Praze 4, kde podnik opraví trať v ulicích Na Pankráci a v Táborské. V květnu opraví koleje u křižovatky U Bulhara a v červnu na Palackého náměstí.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

V Chrastavě hořela výrobní hala, škoda bude za 100 milionů

Zhruba pět hodin bojovali hasiči s požárem průmyslového objektu v Chrastavě u Liberce. Vpodvečer dostali oheň pod kontrolu. Hasiči vyhlásili nejvyšší stupeň požárního poplachu. Kvůli ohni se evakuovalo asi 100 lidí. Nikdo nebyl zraněn. Škoda byla předběžně odhadnuta na 100 milionů korun. Dohašování skrytých ohnisek potrvá do noci, řekl krajský mluvčí hasičů Jakub Sucharda.

"Bude to dlouhodobá záležitost, hala byla zasažena ve velkém rozsahu," dodal. Podle něj bylo ohněm poškozeno několik tisíc metrů čtverečních. Hořelo v areálu pobočného závodu firmy Grupo Antolin. Požár zasáhl výrobní halu na polyuretanové výrobky společně se sklady. Lidem v okolí město preventivně doporučovalo, aby neotevírali okna.

"Laboratoř z Kamenice nenaměřila zvýšené koncentrace žádných jedovatých látek v ovzduší," uvedl Sucharda. Příčina požáru se bude zjišťovat a vyšetřování podle Suchardy zřejmě potrvá delší dobu. Vyšetřovatel příčin požáru a policisté začnou s šetřením v sobotu po poledni. Kvůli požáru nejezdily odpoledne vlaky na trati mezi Libercem a Chrastavou. Provoz železnice ve zpomaleném režimu byl obnoven navečer.

Zdroj: ČTK
Další zprávy