Propad silnice v Praze: Rizikových míst je víc

Lucie Stuchlíková Lucie Stuchlíková
12. 7. 2012 15:07
Za problémy s vozovkou, která se v neděli propadla, může špatné podloží
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Radek Pecák

Praha - Na Evropské ulici, kde se v neděli propadla vozovka, byly problémy s poklesem silnice už dříve. Při měření se navíc ukázalo, že rizikových míst je kvůli nestabilnímu podloží v této ulici více.

Vozovka se tam v minulých letech kvůli drobným posunům musela opravovat častěji, než je obvyklé. "V tom místě se vozovka několikrát prohnula," uvedl primátor Bohuslav Svoboda.

Při propadu bylo vidět několik vrstev betonu, kterými byla vozovka postupně vyspravována. Podle primátora ale nebylo místo vyhodnoceno jako rizikové, protože podobné opravy nejsou ojedinělé.

"Taková věc se na kolejových tělesech může objevit a může mít více příčin. Mohli si to vysvětlovat třeba tím, že koleje nebyly položeny rovně, a proto povrch praská," dodal primátor.

Propad se objevil v neděli na křižovatce s Horoměřickou ulicí, kde se hloubí prodloužení trasy metra A. Tunelářské práce ale nejspíše nemají s propadem nic společného, tvrdí primátor a společnost Metrostav, která metro hloubí.

"Na 90 % je příčinou propadu krasová dutina, do které při intenzivních deštích natekla voda a celé se to propadlo. Neumím ale s jistotou vyloučit, že se to vzdáleně kvůli ražení nezahoupalo a do toho nezapršelo," uvedl primátor.

Podobných míst, která se musela opravovat častěji, než je běžné, je navíc na Evropské víc. Metrostav proto změřil okolí propadu a odhalil další problémy s podložím.

"Zkontrolovali jsme zhruba 200 metrů směrem ke křižovatce s ulicí Na Pískách. Objevili jsme další nehomogenity. Ty jsme zainjektovali a poté provedli další měření, že je vše v pořádku," uvedl mluvčí společnosti Metrostav František Polák. Uvažuje se prý o dalších kontrolách, podle primátora ale nelze propadům vždy zabránit.

Tramvaje už jezdí

Metrostav už v tuto chvíli také dokončuje práce na opravách vozovky. Už v pondělí byl kráter zalit betonem a nyní se pokládá asfalt. Ulicí už projíždí i část linek MHD.

První tramvajové soupravy začaly jezdit o půl čtvrté ráno. "Zastávkou Horoměřická v obou směrech tramvajové linky budou pouze projíždět," upozornila mluvčí Tereza Krásenská.

Autobusové linky vjedou na tento úsek až spolu s auty v pátek v poledne. Do té doby je ve směru Dejvická pro linky číslo 119, 161, 206, 218, 254 a 312 u zastávky tramvají ve směru do centra dočasně zřízena zastávka Horoměřická. Pro linky číslo 119, 206 a 218 ve směru Divoká Šárka je přemístěna do autobusového obratiště Bořislavka.

Pro řidiče aut do pátečního poledne nadále platí objízdná trasa ulicemi U Dejvického rybníčku, Na Dlouhé míli, Kladenská a Liberijská.

Pod Evropskou razí štít Tonda metro A, podívejte se:

Policie případ vyšetřuje kvůli podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti. Nejde o první propad země při velkých pražských stavbách, které zajišťuje Metrostav.

Dvě díry ve Stromovce má na svědomí stavba tunelového komplexu Blanka. „Tady je souvislost s tunelem jednoznačná. Byl tam zvolen nesprávný technologický postup. Mělo se kopat shora, proti tomu se ale zvedla vlna odporu," dodal primátor.

Před dvěma lety se propadla země nedaleko Pražského hradu. Metrostav za to dostal milionovou pokutu od Českého báňského úřadu, dalších asi 9,56 milionu korun zaplatil Praze.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 27 minutami

Kontroly na hranicích zřejmě zpozdí vlaky ze Slovenska do Česka

Kontroly na hranicích se Slovenskem, které od čtvrtka zahájí policie kvůli zvýšené migraci hlavně Syřanů, zpozdí mezistátní vlaky jedoucí ze Slovenska do Česka. Spoje mohou podle odhadů nabírat zpoždění okolo 15 minut. V úterý to sdělil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Opatření začne platit od půlnoci ze středy na čtvrtek.

Kontroly ve vlacích by se měly konat v pohraničních přechodových stanicích. Spoje budou podle drah moci odjíždět do Česka po souhlasu policie po provedení její kontroly.

Projeví se to na provozu vlaků. "V současné době je obtížné předjímat délku pobytu v pohraničních stanicích a zpoždění v další jízdě, ale odhadujeme, že by se tato zdržení mohla pohybovat okolo 15 minut v závislosti na obsazenosti jednotlivých spojů," uvedl Šťáhlavský. Aktuální informace o jízdě vlaků a opatřeních podle něj cestující najdou například na webu nebo v aplikaci dopravce Můj vlak.

Zdroj: ČTK
Další zprávy