Praha platila i TV Metropol, dávala jí milion měsíčně

Lucie Stuchlíková Lucie Stuchlíková
13. 4. 2013 12:25
Magistrát od posledních voleb za mediální prostor a výrobu pořadů utratil 46 milionů

Praha - Pražský magistrát utratil za poslední tři roky 46 milionů korun za výrobu pořadů a nákup mediálního prostoru.

Nejvíce peněz - 17,5 milionu (ceny jsou včetně DPH) - utratil za články na webech TV Nova. Milionové částky ale plynuly také do televize Metropol.

S televizí Metropol začal magistrát spolupracovat v lednu minulého roku. "Smlouva byla sjednána na dobu trvání 26 týdnů ode dne její účinnosti. Smluvní odměna poskytovateli služby 928 000 Kč bez DPH za jeden kalendářní měsíc," uvedla mluvčí Tereza Králová.

Za více než milion korun měsíčně s DPH si magistrát kupoval dvacetiminutové zpravodajské magazíny z oblasti sportu, kultury, dopravy a volného času. Po premiérovém vysílání se pořad ještě čtyřikrát opakoval.

Celkem podle smlouvy magistrát dostal 500 minut týdně vysílacího času. Kromě televizního vysílání pořady běžely také na internetu.

Mediální prostor

Na dalších 7 milionů korun s DPH přišla rámcová smlouva se Zdeňkem Karáskem. Ten na základě výběrového řízení od loňského roku pro magistrát nakupuje mediální prostor. Smlouva s ním vyprší letos v květnu a podle Karáska již byla částka vyčerpána.

"Pro magistrát jsme zajišťovali osm až deset projektů," uvedl Karásek. Touto cestou se propagovaly akce, jako byl den dětí, týden mobility nebo veletrh řemesel.

Pražský magistrát.
Pražský magistrát. | Foto: Aktuálně.cz

Poslední projekt, který v tuto chvíli ještě běží, je dvoustrana v magazínu City deníku Mladá fronta Dnes. Tu si magistrát prostřednictvím Zdeňka Karáska kupuje jednou měsíčně.

O smlouvě s televizí Nova informoval server Česká pozice. Kontrakt trvá do konce tohoto roku, zatím vznikly čtyři příspěvky. Nasmlouvanou částku ale magistrát televizi zaplatil předem.

Téměř 15 milionů korun spolklo půlroční vydávání časopisu Listy hl. m. Prahy, jejichž vydávání si magistrát platil od roku 2004. "Hlavní město odstoupilo k 11. 7. 2011 od smlouvy uzavřené 27. 8. 2004 na 10 let," dodala Králová.

Měsíčník měl podle magistrátu jen malý dosah. Jak řekla ředitelka odboru komunikace Radka Hrstková serveru Česká pozice, časopis má nahradit právě propagace na webu Novy.

Externí PR

ČTK v pátek upozornila na to, že některé pražské městské části ke své propagaci využívají kromě vlastního tiskového oddělení i externí PR agentury.

Například Praha 10 už několik let nemá vlastní tiskový odbor, místo něj využívá agenturu Czech Communication Group. Měsíčně jí městská část vyplácí paušální odměnu 83 000 korun. Vlastní oddělení by podle ČTK vyšlo na 107 200.

Nedávno vypsala veřejnou zakázku na zajištění PR servisu pro vlastní tiskové oddělení Praha 5. Soutěž vyhrála firma AMI Communications s nejnižší cenou - za měsíc práce chce 94 200 korun bez DPH. Vlastní tiskové oddělení páté městské části má tři zaměstnance, z nichž jeden pracuje na zkrácený úvazek.

Občas využije práci PR specialistů podle ČTK také Praha 1 nebo 6. Najímají si je k propagaci jednotlivých akcí, jako jsou například Čarodějnice na Ladronce nebo Ladronkafest. Odměny za takovou propagaci se pohybují v řádech desetitisíců, výjimečně statisíců korun.

 

Právě se děje

Další zprávy