reklama
 
 

Praha 6 odmítla navrhované změny v MHD plánované od dubna

7. 2. 2015
Omezení provozu pozemní dopravy je podmínkou čerpání evropských dotací na dostavbu metra linky A.

Praha - Praha 6 odmítla navrhované změny v MHD plánované od dubna, kdy se otevře další část metra A. Městská část chce zachovat stávající trasy tramvají č. 18, 20 a 22, vadí jí i změny autobusových linek 174 a 180. O výsledku mimořádného jednání rady městské části informoval mluvčí Prahy 6 Adam Halmoši.

Omezení provozu pozemní dopravy je ale podmínkou čerpání evropských dotací na dostavbu metra. Návrh změn MHD kritizují i další pražské čtvrti.

Vedení městské části žádá Ropid, který dopravu v Praze organizuje, a radu hlavního města, aby byly v dubnu zavedené jen změny bezprostředně související se zprovozněním prodloužené trasy metra A.

"Konkrétně jde o ukončení autobusových linek u stanic metra Veleslavín a Bořislavka, dále zrušení tramvajové linky číslo č. 2," uvedl v tiskové zprávě starosta Ondřej Kolář (TOP 09). Další změny by podle něj měly následovat až po vyhodnocení přepravních průzkumů a zpracování oponentních posudků.

"Je potřeba čas na prověření alternativ a vypořádání zásadních připomínek Prahy 6. Hlavní město by nemělo opakovat chybu z roku 2012, kdy nebyly připomínky městských částí zapracovány a mnohé změny byly k horšímu," řekla zástupkyně starosty odpovědná za oblast dopravy Petra Kolínská (SZ).

Městské části vadí změny tras tramvají číslo 18, 20 a 22. Připomínky má i k úpravám autobusových linek, především u č. 174, kterou chce Ropid v úseku mezi Vypichem a Hradčanskou provozovat pouze v dopravní špičce, a linky č. 180, která už by neměla zajíždět na Vítězné náměstí.

V rámci změn po stejných trasách pojede v celé Praze jen sedm z 24 linek tramvají, přibudou dvě nové a jedna bude zrušena. Úpravy se dotknou také 54 ze 134 autobusových linek. Změny navazují na plánované otevření dalšího úseku metra A na západním okraji Prahy, kde přibudou stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Provoz tohoto úseku bude Prahu ročně stát 313 milionů korun.

Otevření nových stanic metra není jediným důvodem. "Vycházejí z vyhodnocení loňských průzkumů v tramvajích a autobusech a jejich obsazenosti. Zároveň jsme zohlednili i připomínky městských částí, které se při poslední velké změně nepodařilo zapracovat," řekl po oznámení změn mluvčí Ropid Filip Drápal.

autor: ČTK | 7. 2. 2015

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Praha

    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama