Praha 1 příští rok dokončí podzemní garáže, další připravuje

ČTK ČTK
16. 9. 2017 13:13
Garáže ve Štěpánské ulici nabídnou 87 parkovacích míst a vyjdou na 112 milionů korun. Plánovaný projekt u Nemocnice Na Františku má být větší.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Radek Pecák

Praha - Radnice Prahy 1 chce příští rok dokončit stavbu podzemních garáží ve Štěpánské ulici. Zároveň připravuje další projekt u Nemocnice Na Františku na Dvořákově nábřeží. Uvedl to mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková. První z projektů už se staví, zatímco druhý má připravenou dokumentaci pro územní rozhodnutí.

Městská část zvažuje i další lokality pro podzemní parkování. Podle části zastupitelské opozice na Praze 1 jsou projekty neúčelné a zbytečně drahé.

Garáže ve vnitrobloku ve Štěpánské ulici nabídnou 87 parkovacích míst a vyjdou na 112 milionů korun. Plánovaný projekt u Nemocnice Na Františku má být větší, pod zemí tam bude moci zaparkovat 150 až 200 aut.

Stavba garáží má být spojena s revitalizací Dvořákova nábřeží, kterou připravuje magistrát. Úpravy by měly začít v příštím roce.

Kromě zmíněných staveb, které jsou v přípravě nejdále, vedení radnice výhledově zvažuje podobné projekty také na Klárově a Senovážném náměstí.

Podle místostarosty Prahy 1 Daniela Hodka (ČSSD) představuje podzemní parkování praktické řešení nedostatku kapacit v centru metropole. Kromě vlastních plánů radnice podporuje i vybudování garáží pod Václavským náměstím, které plánuje soukromý investor. Při připravované revitalizaci spodní části náměstí mu město vyjde vstříc umístěním nájezdových ramp, což kritizují někteří odborníci a politici. Hodek rampy považuje za minimální daň za zvýšení parkovací kapacity.

Budování podzemních garáží na Praze 1 kritizují Zelení. "Dohromady se po sečtení všech plánů bavíme o částce kolem miliardy korun," uvedl předseda místní organizace strany Petr Kučera. Vzniklých několik stovek parkovacích stání podle něj neodpovídá nákladům. Aby se investované prostředky v horizontu 30 let alespoň vrátily, musela by se podle něj navíc cena za parkovací stání stanovit na částku kolem 5000 korun měsíčně, takže by je pravděpodobně místní obyvatelé příliš nevyužívali.

V Pražské památkové rezervaci se za posledních 16 let zvýšil počet parkovacích míst v ulicích o 453 stání a v prostoru mimo ulice o 5941, uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Podle údajů z let 2015 a 2016 může v celé památkové rezervaci zaparkovat dohromady 32 151 osobních a nákladních automobilů a autobusů.

Nárůst je v památkové rezervaci nerovnoměrný. "Nejvíce míst mimo ulice přibylo v Petrském obvodu. V ulicích docházelo v centrální části spíše k poklesu počtu stání a mimo centrální část města k mírnému nárůstu," dodal Dolínek (ČSSD). Pražská památková rezervace zahrnuje kromě celé městské části Praha 1 také významnou část Prahy 2 a menší části Prahy 3, 4, 5, 6 a Prahy 7. Území o rozloze 866 hektarů je od roku 1992 na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO.

Konečně! Pod pražskou Letnou se řidičům otevře 800 nových parkovacích míst | Video: Tomáš Cetkovský
 

Právě se děje

před 55 minutami

České dráhy plánují od dubna snížit mzdy 700 administrativních pracovníků, část z nich i propustit. Důvodem je pandemie

České dráhy plánují od dubna snížit mzdy asi 700 administrativních pracovníků. Část z nich navíc zřejmě propustí. Důvodem jsou současné ztráty během koronavirové krize, které loni dosáhly přibližně čtyř miliard korun. Opatření má zatím platit rok, v příštím týdnu je projedná dozorčí rada. Snižování mezd, které by mělo být zhruba desetiprocentní, se nebude týkat všech 15 000 zaměstnanců podniku.

"Pandemie jednou skončí, pokud tedy ke snížení smluvních mezd letos přistoupíme, nebude to na vždy. Smluvní mzdy ředitelů, vedoucích a dalších pracovníků převážně v administrativě se dohodou obou stran každoročně nově nastavují. A to jak v závislosti na výkonech jednotlivých zaměstnanců, tak v souvislosti s finančními možnostmi firmy," uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.

Zdroj: ČTK
Další zprávy