Foto: Saze od parních lokomotiv mizí, dvoranu pražského nádraží opět prozářilo slunce

Foto: Saze od parních lokomotiv mizí, dvoranu pražského nádraží opět prozářilo slunce
Kolejiště je zastřešeno dvěma ocelovými obloukovými konstrukcemi o rozpětí 33,3 metru a výšce 18 metru. Autory byli J. Marjanko a R. Kornfeld a dvoranu zhotovila firma S. Bondy v Bubnech.
Červená na návěstidlech signalizuje, že tudy vlaky tentokrát neprojedou. Druhé nástupiště a část třetího je momentálně pro dopravu uzavřeno.
Za celou dobu své existence nebyla dvorana vůbec opravena. Veškeré opravy, které probíhaly za minulého režimu, byly jen kosmetické. Spočívaly v odstranění starých nátěrů a následnému přetření novou barvou. K tomu inženýři používali červenou posuvnou plošinu.
Traduje se, že skla jsou pokrytá sazemi od parních lokomotiv. To je však pravda jen z malé části. Ve skutečnosti sklo poškodila rez a povětrnostní podmínky. Nánosy na sklech, které za 100 let na konstrukci ulpěly, teď budou zkoumat vědci z Karlovy univerzity.
Foto: David Kohout
David Kohout
27. 8. 2016 13:37
Rekonstrukce dvorany pražského hlavního nádraží je za polovinou. Obnovou už prošlo přes 20 000 skleněných tabulí, které bylo potřeba znovu vyrobit. Nové je i opláštění. Technický div z počátku 20. století nejvíce poškodily deště, sníh i vítr. Zcela hotovo by mělo být v listopadu 2017. To vše za 570 milionů korun.
 

Právě se děje

Další zprávy