Širší chodníky i přechod před nádražím. Praha ukázala, jak bude vypadat magistrála

Širší chodníky i přechod před nádražím. Praha ukázala, jak bude vypadat magistrála
Takto by měl v budoucnu vypadat podle návrhů oživený prostor naproti historické Fantově budově.
Vizualizace místa před nádražím, které má získat nový městský charakter. Bude kultivovat celý navazující veřejný prostor magistrály.
Magistrála nyní.
Řešení městské autostrády od Hlávkova mostu po křižovatku U Bulhara.
Foto: Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy
Barbora Doubravová Barbora Doubravová
24. 5. 2023 19:43
Pražská magistrála se má zklidnit i zpřístupnit chodcům. Vyplývá to ze studií, které schválila rada města v úterý. Nejblíže změnám je okolí hlavního nádraží, v plánu je vysázení stromů naproti historické Fantově budově, zúžení silnice i nový přechod. Nejrozsáhlejší změnou má být přeměna oblasti Těšnova. Počítá se také s propojením země s magistrálou pomocí nových schodišť.

Návrhy se věnují části od Národního muzea k řece Vltavě. "Bylo chybou, když komunisté zavedli přímo do centra silnici dálničního charakteru a rozdělili město na dvě části. Toto je proto další krok v postupné humanizaci magistrály," vysvětluje náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Nepředpokládá přitom velký dopad změn na dopravu. 

První schválený dokument se týká plánů magistrátu u hlavního nádraží, počítá se zúžením silnice na dva pruhy v každém směru a vytvořením přechodu pro chodce. Okolí hlavního nádraží by mělo podle zástupců města přijít na řadu jako první. Změny se tak mají týkat i prostoru před Fantovou budovou. Před ní by mělo vzniknout nové veřejné prostranství s vysázenými stromy.

"Prostor před historickou budovou nádraží je dnes velmi nereprezentativní a pohyb v oblasti nádraží je mnohdy opravdu nepříjemný a často nebezpečný. Snažíme se sjednotit celý prostor a lépe propojit budovu a samotné nádraží s jeho okolím," říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje, který na návrhu pracoval.

Nový park Těšnov

Časově nejvzdáleněji vypadají změny v oblasti bývalého nádraží Těšnov. Postupně by podle architektů měli mít lidé možnost chodit v celém úseku od ramp Těšnova po rampy u křižovatky u Bulhara. Návrh chce také propojit zem s magistrálou pomocí nových schodišť.

Do budoucna se má podle plánů odstranit estakáda u Těšnova a silnice má vést po povrchu po obvodu parku. "Razantnější změny na celé magistrále se dají dělat až po výrazném zklidnění centra, poté co se pokročí dál ve stavbě okruhů," vysvětluje Hřib. 

 

Právě se děje

Další zprávy