Návrhy se věnují části od Národního muzea k řece Vltavě. "Bylo chybou, když komunisté zavedli přímo do centra silnici dálničního charakteru a rozdělili město na dvě části. Toto je proto další krok v postupné humanizaci magistrály," vysvětluje náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Nepředpokládá přitom velký dopad změn na dopravu.
První schválený dokument se týká plánů magistrátu u hlavního nádraží, počítá se zúžením silnice na dva pruhy v každém směru a vytvořením přechodu pro chodce. Okolí hlavního nádraží by mělo podle zástupců města přijít na řadu jako první. Změny se tak mají týkat i prostoru před Fantovou budovou. Před ní by mělo vzniknout nové veřejné prostranství s vysázenými stromy.
"Prostor před historickou budovou nádraží je dnes velmi nereprezentativní a pohyb v oblasti nádraží je mnohdy opravdu nepříjemný a často nebezpečný. Snažíme se sjednotit celý prostor a lépe propojit budovu a samotné nádraží s jeho okolím," říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje, který na návrhu pracoval.
Nový park Těšnov
Časově nejvzdáleněji vypadají změny v oblasti bývalého nádraží Těšnov. Postupně by podle architektů měli mít lidé možnost chodit v celém úseku od ramp Těšnova po rampy u křižovatky u Bulhara. Návrh chce také propojit zem s magistrálou pomocí nových schodišť.
Do budoucna se má podle plánů odstranit estakáda u Těšnova a silnice má vést po povrchu po obvodu parku. "Razantnější změny na celé magistrále se dají dělat až po výrazném zklidnění centra, poté co se pokročí dál ve stavbě okruhů," vysvětluje Hřib.