Část Prahy už nebudou hyzdit reklamy. Radní schválili nová pravidla pro plakáty na sloupech

ČTK ČTK
27. 6. 2017 13:00
Pražští radní v úterý schválili pravidla pro vylepování reklam. Od začátku roku 2018 tak turisty i místní nebudou na některých místech rušit při procházkách reklamy. Jinde se velikost reklamních plakátů bude regulovat. Povoleny budou pouze tři rozměry. Zmizet by měly reklamy z památkových zón, cyklostezek, náplavek či ostrovů. V přípravě je také omezení světelných reklamních poutačů.
(Ilustrační foto)
(Ilustrační foto) | Foto: Ondřej Besperát

Praha - V některých částech Prahy nově nebudou moci viset reklamy na veřejných sloupech. Vyplývá to z pravidel, která v úterý schválili pražští radní. Nová regulace také zavádí pouze tři povolené velikosti reklamních ploch. Pravidla začnou platit od prvního ledna 2018.

"Město je dnes zahlceno reklamními nosiči, které nejen tvoří vizuální balast, ale navíc leckdy brání v pohybu po chodníku nebo bezpečnému výhledu v křižovatce," uvedla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice). Pravidla regulace připravil městský Institut plánování a rozvoje (IPR).

Schválená pravidla regulují velikost reklamních nosičů na sloupech, které budou moci být široké maximálně 80 a vysoké 120 centimetrů. Na některých místech v Praze budou zakázány úplně. Zmizet by měly z pražských ostrovů, parků a lesoparků, náplavek a cyklostezek. Zakázané budou také v okolí křižovatek a v místech, kde by bránily v rozhledu. V památkových zónách bude moci viset jen nejmenší ze tří formátů reklamy. Výjimkou je Pražská památková rezervace, již platí úplný zákaz.

Pravidla začnou platit od začátku příštího roku, nosiče však budou mizet postupně s tím, jak budou dobíhat smlouvy města a jeho organizací s provozovateli reklamních ploch. Praha podle Kolínské připravuje také regulaci světelných reklam.

Město dále plánuje vytvoření pravidel pro umisťování pozvánek na kulturní a společenské akce. "Myslíme si, že ke komerční nabídce by měla existovat i levnější alternativa, která by zároveň mohla umožnit omezení černého výlepu," uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč. Součástí připravované koncepce mají být principy pro výběr vhodných ploch nebo pravidla pro období volebních kampaní, aby měly všechny politické strany rovné podmínky.

Reklamu na území hlavního města regulují také Pražské stavební předpisy, i když méně, než původní návrh, který vznikl za primátora nestraník Tomáše Hudečka. Omezení daná předpisy se týkají velkoformátových nosičů.

 

Právě se děje

Další zprávy